رائفی پور چه کسی را تهدید می کند؟

رائفی پور چه کسی را تهدید می کند؟

روز جدید : در روزهای منتهی به دومین سالگرد شهادت سردار حج، حاجسم سلیمانی هشتگ #HERO به معنای قهرمان در فضای مجازی را معرفی کرد تا نشان دهد هواداران سردار سلیمانی در ایران و جهان یاد و خاطره این نامدار را به یاد دارند. چهره ایرانی در سالگرد ترور خود را جشن گرفتند

به گفته برخی رسانه های داخلی، این هشتگ توانسته نظر کاربران فضای مجازی را به خود جلب کند. جهان نیوز نوشت: در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، کاربران شبکه های اجتماعی هشتگ HERO را با ذکر فضایل حاج قاسم، اولین ترند در توییتر در جهان کردند. برخی صحبت‌ها درباره حاج قاسم در روزهای اخیر باعث شده تا مصرف‌کنندگان زودتر از سالگرد شهادت، ارادت خود را به شهید ابراز کنند. مصرف کنندگان در توییت های خود ویژگی های مختلفی از حاج قاسم را به اشتراک گذاشتند. مصاف نوشت: در شبکه های اجتماعی در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان ارادت خود را به این سردار رشید نشان دادند.

این سایت همچنین به محبوبیت این هشتگ در برخی از کشورهای منطقه اشاره کرد و نوشت: بر اساس گزارش توییتر، هشتگ «قهرمان #» در مصر، بحرین، عمان، قطر، کویت، امارات و عراق استفاده شده است. رسانه های محلی در جزئیات این توزیع نوشتند که این هشتگ در بیش از 13 میلیون نشریه فضای مجازی تکرار شده و باعث انتشار آن شده است و اندکی بعد خبر رسید که اینستاگرام این هشتگ را حذف کرده و محتوای آن را مرتبط کرده است.

اتفاقی که رخ داد واکنش برخی کاربران و دست اندرکاران فضای مجازی بود. علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: حذف تصاویر #قهرمانان از فضای مجازی در راستای همان روحیه خشن آمریکا و جنایت تروریستی است. اقدام شنیع ایالات متحده نقض فاحش آزادی بیان و حقوق بشر علیه احساسات میلیون ها نفر در سراسر جهان است. «ایالات متحده باید به این رویه غیرقانونی پایان دهد. رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای به شورای راهبری اینترنت سازمان ملل از سانسور و حذف کاربران ایرانی در اینستاگرام و فیسبوک انتقاد کرد و خواستار ایجاد سیستم نظارتی و نظارتی امن و یکپارچه بین‌المللی برای پلتفرم‌های بین‌المللی شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به مدیران پلتفرم‌های متا و اینستاگرام، سانسور مطالب و تصاویر مربوط به شهید سلیمانی در اینستاگرام را محکوم کرد و خواستار پایان این سانسور و بازگرداندن حساب‌ها و حساب‌های مسدود شده شد. انتشارات مطابق با قوانین . . این هشتگ و حذف آن از برخی پلتفرم ها بازتاب زیادی در فضای رسانه ای پیدا کرده و کاربران زیادی به آن توجه کرده اند. این نشان می داد که حامیان سردار شهید سلیمانی حضور پررنگی در فضای مجازی دارند و از طریق شبکه مجازی ارادت خود را به این سردار ایرانی نشان داده اند، اما در روزهای اخیر برخی تحرکات چهره های معروف رسانه ای جناح اصولگرایان باعث مخدوش شدن چهره شده است. علی اکبر رائفی پور در مرکز میدان ایستاده و در توییتی فاش کرد که گروهی به ادعای سازماندهی این کمپین، فاکتورهایی در اختیار برخی نهادها قرار داده و در ازای آن پول دریافت کرده اند. آنچه رائفی پور را عصبانی می کند این است که او معتقد است که او و سازمانش مصاف، کمپین را تدارک دیده و رونق داده اند، در حالی که دیگران به دنبال منافع مادی خود بوده اند.

رائفی پور برای اولین بار در توییتی نوشت: چند روز پیش در جلسه ای متوجه شدم که هشتگ موفق و جهانی #قهرمان (مربوط به شهادت سردار سلیمانی) که حاصل تلاش همه بچه های انقلابی به ویژه است. سال گذشته به نام خود فاکتور و تمدید شدند. !! به دلیل خیانت خیانت، این اراذل و اوباش رسانه ای را باید سر جای خود نشاند!» او بدون صحبت بیشتر با اشاره به «اراذل رسانه ای» در توییت دیگری نوشت: خلاصه از طرف خودشان. «ما مفتخریم که به نام خدا برای انقلاب تلاش کردیم. این چهره رسانه ای در نشریه دیگری با بیان اینکه به زودی مشکلات سخنرانی را فاش خواهد کرد، قول داد: «به زودی در یک سخنرانی یا سخنرانی جزئیات بیشتری درباره فساد کارگزاران رسانه خواهم داد.

اگر بیش از دو سال هشدار شخصی به این گردهمایی مفید بود، موضوع را علنی نمی کردم. با این حال از حق جهادگران انقلابی رسانه و بیت المال کوتاه نمی آیم. از طرفی ببین چه کسی الان بیشتر از همه زجر می کشد!» این مشکل عده ای را به سمت مواضع رائفی پور واداشته است. یکی از کاربران با اشاره به توییت اخیر خود نوشت: در این توییت یک شخصیت کلیدی به نام بیت المال (پول) وجود دارد و سه گروه 1- دلالان رسانه ای 2- جهادگران رسانه ای انقلابی 3- اما من از دست نمی دهم (رائفی پور) جنگ هر سه گروه کلید شاه است. «اگر پول نبود، تا آخر عمر با خوشی زندگی می کردند.

رفی پور در پاسخ به برخی از دوستانش که معتقدند توئیت وی موجب آزار دشمنان از جمله مسیح علی نژاد شده است، گفت: برخی منتقدان عزیز از حیوانی مانند معصومه کومی کلایه (مسی علی نژاد) سوء استفاده کرده اند! بعد از دو سال توبیخ خصوصی مکرر وقتی دیدی اثری ندارد چه کردی؟ منتقدان می گویند چه زمانی گفتیم او سوءاستفاده نکرده است؟ برای خیانت به امانت مردم و پول به بیت المال چشمانم را نمی بندم. «مدرسه حاج قاسم متعلق به مردم است و هشتگ #قهرمان متعلق به مردم است. مواضع رائفی پور با واکنش برخی از کاربران فضای مجازی مواجه شده است. برخی به مبارزات مالی گروه‌های به اصطلاح ارزشی اشاره کردند و در قضاوت عمومی آنها را به عنوان دستیابی به منافع اقتصادی خود با استفاده از عناصر مورد احترام مردم توصیف کردند. برخی نیز از رفیپور انتقاد کرده اند که نگران است اگر برای خدا کار می کنید دیگران پول گرفته اند. یکی از کاربران در پاسخ به توئیت اخیر خود نوشت: «با تمام احترام، این چه بحث مزخرفی است؟ این دقیقاً همان چیزی است که مردم از آن سوء استفاده می کنند و ما به هیچ وجه خوشحال نیستیم که یک نفر برای کار ما پول بگیرد و بیت المال را در جیب او بگذارد. ظلم دقیقاً همان چیزی است که شما می گویید. برادر من، خواهرم، اگر کارت برای خدا بود، الان دقیقا حرص می خورید؟! «خدا به شما پول نمی دهد.

برخی از کاربرانی که خود در این کمپین شرکت کردند از اینکه برخی از گروه‌ها از طرف خودشان فعالیت خود را متوقف می‌کنند و از مزایای آن بهره می‌برند ناراحت بودند. یکی از کاربران نوشت: «خوشحال نیستم که کسی برای توییت‌ها و هشتگ‌هایی که پست کردم (و به خاطر آنها نبود، هزینه یا رکوردی دریافت کند). «این که به خاطر خدا بوده یا نه قطعاً یک امر شخصی است، اما چیزی که آشکارا به خاطر آنها و گروه هایشان نبوده است…» او بالاتر است; کسانی که معتقدند برخی از طرف خود نتایج فعالیت های خود را مستند کرده و از منافع مالی آن استفاده کرده اند و برخی دیگر بدون توجه به انگیزه خود می خواهند این کمپین را به نام خود و موسسه خود مصادره کنند.

دیدگاهتان را بنویسید