روسیه در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد، این اتهامات را رد کرد و گفت: «ادعاهای مشابه و بی اساس درباره روسیه بیش از یک بار مطرح شده است.


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819545

پایگاه خبری اسپوتنیک در خبر فوری گزارش داد؛ کرملین گفته است که قاطعانه هرگونه دخالت در مرگ ساکنان بوچا در اوکراین را رد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، «کیف» و رسانه های اوکراینی تصاویر ویدئویی از شهر بوچا در شمال اوکراین را نشان دادند که اجساد کشته شدگان را نشان می دهد. کی یف; او روسیه را مسئول این حمله دانست، در حالی که مسکو به شدت این اتهامات را محکوم کرد و گفت که نیروهای روسی چند روز قبل عقب‌نشینی کرده‌اند.

رسانه های غربی در 14 آوریل 1401 گزارش دادند که عکس های شهر بوچا در نزدیکی کیف توسط نیروهای روسی هنگام خروج از پایتخت اوکراین مورد شلیک گلوله قرار گرفته است.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی نیروهای روسیه در 30 مارس یک روز پس از گفتگوهای رو در رو روسیه و اوکراین در ترکیه به طور کامل از بوچا خارج شده اند. علاوه بر این، در 31 مارس، شهردار بوچا، آناتولی فدوروک در یک پیام ویدئویی تایید کرد که هیچ نیروی روسی در شهر وجود ندارد.

به گزارش اسکای نیوز، عکس های منتشر شده در خیابان های بوچا در نزدیکی کیف، اجساد غیرنظامیان را در خیابان ها و پیاده روهای شهر نشان می دهد. به گزارش اسکای نیوز، ساکنان شهر بوچا گفتند که این غیرنظامیان بدون دلیل توسط سربازان روسی کشته شدند.

آناتولی فدوروک، شهردار بوچا نیز گفت که بیش از 300 نفر از ساکنان آن کشته شده اند.

خبرگزاری رویترز در آخرین اخبار 15 آوریل 1401 به نقل از دادستان اوکراین، تعداد کشته شدگان بوچا را 410 نفر اعلام کرد.

تاکنون هیچ تحقیقی آغاز نشده است و سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل در این زمینه شده است و نماینده روسیه در سازمان ملل نیز خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید