اتهامات پرسپوليس 7 عليه استقلال ز/آراي قبل از دربي مطرح نخواهد شد

ابوالفضل حسن زاده محمدی پس از جلسه امروز کمیسیون انضباطی گفت: امروز 3 جلسه داشتیم. اولین جلسه در خصوص گزارش کارگروه نظارت بر سقف قرارداد در خصوص باشگاه پرسپولیس بود. جلسه دوم برای گزارش این کارگروه در خصوص تراکتور و جلسه سوم برای گزارش و استیناف کارگروه و 3 باشگاه ذوب آهن پرسپولیس و آلومینیوم اراک استقلال بود. خوشبختانه تاریخ ها خوب بود.

وی افزود: حدود 2 مورد باید از سازمان لیگ درخواست می کردیم. یک عده باید به کمیته انضباطی که باید دعوت می شد بیایند. بررسی هایی داریم و برخی ابهامات باید برطرف شود.

رئیس کمیسیون انضباطی با بیان اینکه وکلای پرسپولیس از ۶ پرونده شکایت کردند گفت: کارگروه ۶ پرونده را اعلام کرد. پرسپولیس نیز یک مورد اضافه کرد و در مجموع 7 مورد را به ثبت رساند. همه این سوالات بررسی شد.

حسن زاده درباره زمان صدور حکم و اینکه آیا این حکم قبل از دربی صادر می شود توضیح داد. یک عده باید بیایند و یک سری پرس و جو می شود. ما قراری نداریم، اما برخی باید در مورد استعلام توضیح دهند. ما با توجه به این موارد تصمیم می گیریم.

وی در خصوص حادثه چاقوکشی در جلسه امیدی گل گهر و فجرسپاسی اظهار داشت: برای این حادثه همان شب که اتفاق افتاد دستور موقت صادر شد. دادستانی سیرجان نیز از دستگیری فرد خاطی و همچنان در بازداشت خبر داد. وقتی گزارش ناظر بازی به ما رسید، چند نفر از هر دو تیم محروم شدند که فعلا باید دفاع را بفرستند و بعد تصمیم می گیریم.

رئیس کمیته انضباطی با بیان اینکه در ابتدای لیگ اقدامات قاطع تری صورت گرفت و برخی از مربیان نیز دعوت شدند، گفت: اما به تدریج که این اقدامات از بین رفت، تنش در لیگ برتر افزایش یافت، ما با هر اتفاقی که در طول لیگ می افتد برخورد می کنیم. مطابقت، هیچ موردی وجود ندارد که قبلاً در نظر گرفته نشده باشد. حالا اینکه چقدر خوب کار کرده بحث دیگری است.

حسن زاده افزود: با همان شدت و شدت دستور موقت رای و جرایم داریم اما متاسفانه شاهد این تخلفات نیز هستیم.

وی در پاسخ گفت: برخی معتقدند اگر اشتباهات داوری مطرح نشود، تکرار می شود و کمیسیون داوری هم توجهی نمی کند و در شرایطی که خداداد افشاریان را برای اصلاح شرایط فراخواندند اما هرکسی صحبت می کند. داوری به خصوص در ابتدای فصل ممنوع بود و او تصور نمی کند هر جایی نیاز به نقد منصفانه داشته باشد، خاطرنشان کرد: شما می گویید نقد منصفانه، اما این با تهمت و دروغگویی به داور فرق دارد.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: به همه باشگاه ها گفته ایم کتبا به ما اعلام کنند تا پیگیری کنیم. اگر کسی از داور گلایه دارد به ما بگوید اما اجازه نمی دهیم بعد از مسابقه پست بگذارد که فقط باعث تشویش اذهان عمومی می شود یا فضای فوتبال را ملتهب می کند.

حسن زاده در پاسخ به این سوال که آیا بهتر است قوانین نقل و انتقالات در فصل جاری اعلام و از فصل آینده اجرایی شود، گفت: این دستورالعمل ها را دنبال می کنیم.

وی در مورد اینکه آیا قبل از تصویب این قوانین نظر ایشان جویا شده بود یا خیر، توضیح داد: در جلسه ای شرکت کردم که کلیات آن بود، اما از ابتدا تا پایان کار اینطور نبود که حضور داشته باشم. البته پیشنهاد می کنیم حداقل در پایان این فصل همایشی با حضور همه ضابطین حقوقی باشگاه های لیگ برتری، لیگ دسته اول و مراجع قضایی برگزار شود تا مواردی که می تواند به بهبود کمک کند. این دستورالعمل اجرا می شود. کمیته نقل و انتقالات نیز مسئولیت نظارت بر این امور را تا پایان فصل بر عهده دارد.