وزیر کشور: آخرین اتفاقات کشور ربطی به ممانعت از گفت وگو ندارد/ گفت وگو اصلا مسدود نشد/ اتفاقا مسئولان در گفت و گو خیلی خوب هستند/ خود رئیس جمهور صحبت و ارتباط دارد. مردم هر کجا که او می رود. گفتگو بسیار گسترده است

وزیر کشور: آخرین اتفاقات کشور ربطی به ممانعت از گفت وگو ندارد/ گفت وگو اصلا مسدود نشد/ اتفاقا مسئولان در گفت و گو خیلی خوب هستند/ خود رئیس جمهور صحبت و ارتباط دارد. مردم هر کجا که او می رود.  گفتگو بسیار گسترده است

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: آنچه در کشور رخ داده ربطی به موضوع گفتگو ندارد، دشمن به دنبال ناامنی و بی ثباتی در کشور است.

احمد وحیدی درباره تاکید روسای قوه قضائیه و مجریه بر گفتگو با آحاد جامعه و اقدامات انجام شده در وزارت کشور برای این منظور گفت: ما مشکلی داریم به نام خانه حزب، همه احزاب. در این خانه ای که به طور طبیعی وجود دارد حضور دارند و جلسات منظمی را انجام می دهند و بین طرفین گفتگو می شود.

وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه این گفت وگوها باید گسترش یابد، یادآور شد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص گفت و گو وجود دارد که در صورت امکان به دنبال آن هستیم تا آن را ساماندهی کنیم. و در طرحی گسترده تر به تصمیمات شورای عالی فرهنگی اجازه دهید ما نیز.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات همچنان ادامه دارد، گفت: حضور مسئولان در دانشگاه ها و مراکز مختلف و همچنین سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا و زمانی که در کنار مردم می نشینند آنچه را که می خواهند می گویند. در سطح استان معمولاً از گروه ها و گروه های استانی حتی سیاسی و طبقات مختلف می آیند و حرف های خود را می گویند. اینطور نیست که بین دولت و مردم گفت و گو نباشد، گفت و گو بسیار گسترده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور و وزرای مختلف هر جا که مردم می روند با مردم صحبت و تعامل می کنند. مردم نظر خود را می گویند و این گفتگوها در جریانات مختلف توسط گروه ها و تشکل های صنفی، اجتماعی، اقتصادی و بعضاً سیاسی برگزار می شود. با این حال، ممکن است در صحنه رسانه مورد توجه و پوشش کافی قرار نگیرد. اما کار ادامه دارد و طبیعتاً تا جایی که بتوانیم به شکلی سازماندهی شده و گسترده تر دنبال خواهیم کرد.

وحیدی درباره اینکه آیا بهتر نیست موضوع را قبل از اتفاقات اخیر مطرح کنیم تا شاهد اتفاقات ماه های گذشته کشور نباشیم، گفت: این موضوع و هر اتفاقی که افتاده ربطی به گفت وگو ندارد، چه اتفاقی افتاده است. نتیجه تدبیر دشمن و ایجاد بلاتکلیفی و بی ثباتی در کشور بود.

وی تاکید کرد: اتفاقا مسئولان بسیار پرحرف هستند، در سفرهای استانی به دانشگاه می روند و با دانشجویان صحبت می کنند.

وزیر کشور ادامه داد: در یک سالی که از روی کار آمدن این دولت جدید می گذرد، ریاست افتخاری به 31 استان رسیده است، وزرا مرتب به استان ها سفر می کنند و با مردم گفتگو می کنند و گروه های مختلف نظر خود را می گویند.

وی با بیان اینکه موضوع گفت و گو به هیچ وجه مسدود نشد، تاکید کرد: اینکه گفته می شود گفت و گو; گفتگو برقرار شده است، گروه های مختلف اجتماعی و سیاسی بحث های خود را انجام داده اند. با این حال، بهتر است بتوانیم آن را تا حد امکان توسعه دهیم و سازماندهی شده تر رفتار کنیم. چنین چیزی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید