شریعتمداری: مسئولان نظام با شورشیان قاتل چه گفت وگویی می توانند داشته باشند؟ صحبت از صحبت با یک عده یاغی مزدور مانند زمانی است که مردم نگران از دست دادن خنجر شمر در شب عاشورا هستند.

شریعتمداری: مسئولان نظام با شورشیان قاتل چه گفت وگویی می توانند داشته باشند؟  صحبت از صحبت با یک عده یاغی مزدور مانند زمانی است که مردم نگران از دست دادن خنجر شمر در شب عاشورا هستند.

روز جدید حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «شمشیر شمر را از دست ندهید» نوشت: در حالی که مشتی یاغی، قاتل و مزدور به جان و مال و ناموس مردم تعرض کرده اند و در کنار تخریب، آتش افروزی، قتل و جنایت در فرهنگ لغت آنها نه، مطرح کردن گفتگو درست مانند زمانی است که مردم نگران گم شدن خنجر شمر ملعون در غروب عاشورا و مصیبت ایجاد شده توسط حرام ها با ذبح الله هستند.
متن یادداشت به شرح زیر است:

1- در اواخر دهه 70 که در ادامه سلسله گزارش های کهان از «ثروت های غیرمنتظره» به پرونده فساد اقتصادی یکی از شرکت های بزرگ رسیدیم و با استناد به اسناد و مدارک موجود، تخلفات فاحشی را فاش کردیم. این شرکت، یکی از وکلا او نیز به مناسبت این حادثه به کیهان آمد. وی ابتدا به سوء استفاده های کلان مالی در شرکت مذکور اعتراف کرد و در پاسخ به سوال نگارنده که چرا در مقابل این فساد بزرگ سکوت کرده اید؟ گفت ؛ آنچه مرا نگران می کند تخلفاتی است که در تحقیقات و بازداشت متهم صورت گرفته و وی به مواردی از جمله امتناع خانواده متهم از ملاقات و نحوه دستگیری وی که بعدا مشخص شد کذب بوده است اشاره کرد و پرسید: می‌دانی آیا اگر شمر خنجری را که با آن امام حسین علیه‌السلام را کشت، به کسی سپرد، باید به آن امانت احترام گذاشته شود و با وجود جنایتی که صاحب آن انجام داده، نمی‌توان امانت او را نادیده گرفت. ? «…» در پاسخ به سؤال ایشان که متکبرانه مطرح شد، گفتیم; آیا می دانید کار جنابعالی و امثال شما چیست؟… این عصر عاشورا است، حسین بن علی (علیه السلام) و 72 نفر از بهترین بندگان خدا فقط به خواست خدا و طلبگی به شهادت رسیدند. عدالت و پاسداری از حریم اسلام، فرزندانشان و اهل بیت رسول خدا (ص) اسیر شد، خیمه های خدا به آتش کشیده شد، فرزندان شهدا در تاریکی شب در بیابان سرگردان بودند. و گم شدند، زینب کبری سلام الله علیها در سوگ عزیزانش اشک ریخت و شتابان اطراف خیمه های سوخته را جست و جو کرد. بچه ها حفاری می کنند، جنایتکاران از هر طرف به سمت حرم اهل بیت رسول خدا (ص) می دوند… و در این میان امثال حضرت علی به جای اینکه دستی از آستین شجاعت و غیرت بیرون بیاورند و اگر قدرت و شهامت ایستادن در برابر دشمنان خدا را ندارند، لااقل آب بر آتش خیمه ها بریزند و در حمایت از اسیران قدمی بردارند، گریه می کنند و هشدار می دهند که مواظب باشید مبادا «خنجر» از سیلی» گم شود و در آن امانت خیانت باشد!

2- چند روز پیش آقای محسنی اجیعی رئیس محترم و فداکار قوه قضائیه ضمن تاکید بر برخورد قاطع با اغتشاشگران و مجازات شدید و رقت انگیز آنان گفت: قطعاً اقدام اعتراضی شامل آتش زدن قرآن است. و پرچم، آتش زدن اموال مردم و کشتن مردم. قابل انجام نیست، اما اقدام اعتراضی تعریف و چارچوب خاص خود را دارد». آقای آژه ای پس از تمایز بین اعتراضات و اغتشاشات، اغتشاشات اخیر را توطئه آمریکا و صهیونیست ها دانست و تاکید کرد: امروز پشت صحنه اغتشاشات اخیر و عاملان و محرکان اصلی آن کاملاً مشخص شده است. برای همه روشن شده است که صهیونیست ها، آمریکایی ها و برخی کشورهای اروپایی در این اتفاقات دست داشته اند و سران خودشان نیز در این مورد صحبت می کنند. رئیس محترم قوه قضائیه پس از این توضیح صریح و تفکیک اعتراض و اغتشاش گفت: به تمامی جریان ها، گروه ها، جناح های سیاسی، جناح ها و اقشار جامعه که دارای شبهه، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می کنم که اینجانب آماده شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفتگو هستم.

3- بدیهی است که قصد آقای آژه ای گفتگو با یاغیان نیست. او با بیانی صریح و صریح
– و هوشمندانه – شورشیان را “عوامل شناخته شده آمریکا، اروپا و صهیونیست ها” معرفی کردند و از لزوم برخورد قاطع با آنها صحبت کردند. شورشیان به وضوح نشان دادند که آنها مأموریتی را انجام می دهند که توسط سرویس های اطلاعاتی خارجی به آنها دیکته شده بود (اعترافات صریح مزدوران اسیر شده و همچنین ده ها سند غیرقابل انکار دیگر). در کجای دنیا آتش زدن اموال عمومی، بریدن گلوی پلیس، حمله به مساجد و مساجد، سوزاندن قرآن، بیرون کشیدن حجاب از سر زنان محجبه، کشتار مردم در کوچه و بازار، آتش زدن آمبولانس ها که برخی از آنها بیماران سوار بودند. دزدی اموال مردم و دزدی مغازه ها و ده ها جنایت شرم آور دیگر مانند این اعتراض! اسمش هست؟!

4- در این میان برخی از حامیان اغتشاشات که باید پاسخگوی خسارات و خون های ریخته شده بر زمین باشند، اظهارات صریح و صریح رئیس محترم قوه قضائیه را تحریف کرده و از آن به عنوان تمایل جناب عالی به گفتگو یاد کرده اند. به اغتشاشگران و امثال تو آیا همیشه شرمساری نکرده اند که آقای ایجای یا هر مقام دیگری از رژیم بتواند با شورشیان و مزدوران قاتل صهیونیست ها و آمریکایی ها گفتگو کند؟! و در کل آیا آنها صلاحیت خود را ندارند که اگر افراد پرحرفی بودند مرتکب جنایات وحشتناکی نمی شدند! و…

5- گفت و گو با افراد و گروه ها و جریان های سیاسی که به گفته آقای آژه ای دارای شبهه و پرسش و انتقاد هستند اقدامی شایسته و ضروری است اما در حالی که یک مشت یاغی و قاتل و مزدور به جان و مال و ناموس مردم تعرض کرده اند. و غیره .n. ویرانی، آتش زدن، قتل و جنایت در دایره لغات آنها نیست، صحبت از گفتگو درست مانند زمانی است که مردم نگران مفقود شدن خنجر ملعون شیمر در غروب عاشورا و بلایی که هولیگان با ذبح الله ایجاد کردند! به بهانه اینکه امانت باید حفظ شود، حتی اگر آن امانت خنجری باشد که با آن سر مطهّر مولای مظلوممان حضرت سیدالشهدا (ع) از بدنش جدا شد!

دیدگاهتان را بنویسید