ضرورت انجام «جهاد تبیینی» در ماه محرم/ شمر زمان حال را به مردم ارائه کنید.


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886053

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای مقابله با «جهاد تبیینی» است، گفت: منبرها بهترین مکان برای جهاد و مقابله با نقشه های دشمن و تعداد زمان حال، یعنی آمریکا، شماست. باید به مردم معرفی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام محمدعلی رنجبر در نشست ایران و آمریکا درباره ابرچالش تمدنی و ارتباط آن با «جهاد تبیینی» در بیرجند گفت: ایران و آمریکا یک ابرچالش دارند که آن را جنگ سرد نامیدیم.

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: شکل تکامل یافته این جنگ در دوران اخیر به جنگ ترکیبی یا ترکیبی تبدیل شده و تلفیقی از واقعیت و فضای مجازی، جنگ اقتصادی، روایت ها و جنگ امنیتی است.


تلاش دشمن برای نشان دادن چهره غیرواقعی ایران به جهانیان

وی روایت های آمریکایی ها از صحنه درگیری را غیرواقعی اعلام کرد و افزود: در صحنه روایت طوری به خود می گویند که گویی پیروز میدان هستند و آنقدر روایت دروغ گفته اند که خودشان هم باور کرده اند و سپس دروغ از بین می رود.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته ایران قطب دیپلماسی فعال بوده است، گفت: در این مدت گشت ارشاد و حجاب بی حجاب توسط دشمن به هشتگ تبدیل شده است. این کار دشمن است و ما متأسفانه اسیر این مشکلات پایین می شویم.

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) درباره تبلیغات رسانه ای معاند گفت: آنها با دروغ های حرفه ای اخبار جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان رسانده و چهره ای غیر واقعی از ایران اسلامی را هنرمندانه بازگو می کنند.

وی ادامه داد: مطلقاً هیچ مشکلی در خصوص پیشرفت ها و نقاط قوت ایران اسلامی در رسانه های معاند دیده نمی شود و یک ضعف کوچک را صد برابر می کنند.

حجت الاسلام رنجبر درباره «جهاد تبیین» گفت: «جهاد تبیین» یک وظیفه قطعی و عاجل است و هرکس می تواند باید در راه تحقق آن قدم بردارد.

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه محرم بهترین فرصت برای مقابله با «جهاد تبیین» است، افزود: در این ماه ارزشمند، مردم را به نقاط ضعف و قوت و پروژه ها و برنامه ها آگاه کنید. دشمن، زیرا دشمن اجازه انتشار این اطلاعات را نمی دهد.

وی تصریح کرد: در عرصه «جهاد تبیینی» تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و باید چهره یزدی ها را هنرمندانه ارائه کنیم. در ماجرای کربلا دیدید که امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (س) چگونه با این موضوع برخورد کردند.

حجت الاسلام رنجبر همچنین گفت: منبرها بهترین مکان برای جهاد و مقابله با نقشه های دشمن است و به مردم نشان می دهد که آمریکا همان دوران کنونی است که سبیل الله را هل می دهد.


آمریکا نماد استبداد

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی تصور می کنند آمریکا کشوری عادی است، ادامه داد: این تصور اشتباهی است و برخی می گویند آمریکا را بپذیریم و مانند عربستان گاو نقدی باشیم. ما می خواستیم با آمریکا باشیم، انقلاب نمی کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما امت امام حسین (ع) هستیم و نمی توان ما را ذلیل کرد و سرباز آمریکایی شد.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه آمریکا نماد استبداد است افزود: آمریکا می خواهد آقای جهان باشد و به همه دیکته کند و نمی خواهد ایران روی پای خود بایستد و مستقل فکر کند و پیشرفت کند.

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) درباره بازارچه های مرزی خراسان جنوبی گفت: بازارچه های مرزی خراسان جنوبی یکی از حساس ترین نقاط به شمار می روند و در مسیر راه تجارت از شرق قرار دارند. چین به مدیترانه شرقی. با ایجاد این جاده، ایران به مرکز ثقل منطقه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید