ضرورت پی بردن به هدف نسل جوان برای انقلاب اسلامی/جهاد تبیینی در جامعه


ساعت: 17:17
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900244

آیت الله علما در خطبه های نماز جمعه تاکید کردند:

خطیب جمعه کرمانشاه بر لزوم اجرا و احیای جهاد تبیینی به ویژه برای نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های دینی نماز جمعه که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع برگزار شد، ضمن توصیه همگان به تقوای الهی گفت: تقوا سرمایه بزرگی است و دژی غیر قابل نفوذ و تکیه گاه اصلی همه مؤمنان

آیت الله علما در بخشی دیگر از خطبه ها با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین که ریشه در تاریخ و دین مسلمین دارد، گفت: جهاد تبیین لازمه نسل جوان و نسل جوان است. شناخت آرمان های انقلاب اسلامی

وی خاطرنشان کرد: ایران 200 سال زیر سلطه انگلیس و 75 سال آمریکا بود، در حالی که بسیاری از نقاط ایران در دوران قاجار و رضاخان از کشور جدا شده بود که باید توضیح داده شود و به مردم گفته شود. نسل جوان

خطیب جمعه کرمانشاه بیان کرد: جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محدود به سخنرانی های کوتاه نیست، لذا همه دستگاه های مسئول در این امر باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

وی از حضور مردم استان کرمانشاه در محکومیت اغتشاشات اخیر قدردانی کرد و افزود: استان کرمانشاه به دلیل حضور نیروهای امنیتی و نظامی کمترین آسیب را متحمل شد.

آیت الله علما خاطرنشان کردند: زنان و مردان مسلمان با حضور گسترده خود در این تجمعات ضد شورش بار دیگر دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم خود باز داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود شهادت امام رضا(ع)، رحلت حضرت سکینه(س)، شهادت امام حسن اصغری(ع) و آغاز امامت را گرامی داشت. حضرت ولی عصر (عج).

آیت الله علما همچنین خاطرنشان کرد: روز سالمند فرا می رسد و دین مبین اسلام به احترام والدین و سالمندان بسیار سفارش کرده است و در دین اسلام امروز خدمت به مردم و سالمندان به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی در ادامه به هشتم مهرماه روز بزرگداشت مولانا جلال الدین بلحی اشاره کرد و گفت: مولانا مردی بزرگ و شخصیتی نامدار و فیلسوفی بزرگ بود و همانطور که از آیات بسیاری از قرآن و روایات در آثار خود استفاده می کرد. و آیات این عارف انسان ساخت. او به یاد خدای واحدش می افتد، سخنانش همیشه زنده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید