احیای شعائر اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی است/ ضرورت گسترش و نهادینه سازی عدالت اسلامی در جامعه


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813647

امام جمعه شاندیز گفت: انقلاب اسلامی ما نشانه ای است که حقیقت اسلام را به جهانیان نشان داده است. عدالتی که اسلام می خواهد در جامعه نهادینه شود و گسترش یابد. فاصله بین کارمندان و کارگران نمونه ای از بی عدالتی است که باید از بین برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد صاحبی امام جمعه شاندیز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: اگر رسالت و رسالت پیامبر اسلام نبود احکام و اخلاق و برنامه های اسلامی اهمیتی نداشت چنانکه پیامبر اسلام می فرمایند. تمام هدف پیامبر این است که همه کار ما باید بر اساس اخلاق باشد، پیام دوم رسالت این است که ما موظفیم اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) را در جامعه گسترش دهیم وگرنه دشمن آن را در جامعه گسترش خواهد داد. شکل داعش و وهابیت، یعنی اسلام انحرافی.


باید تلاش کنیم عدالتی را که اسلام می خواهد در جامعه نهادینه و ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مانند تصویری است که حقیقت اسلام را نشان می دهد و اسلام واقعی جهان را نشان می دهد، تصریح کرد: سیره پیامبر(ص) را در شرایط تحریم و تهدید در این 3 مورد اول ببینید. چه بسیار تحریم ها و تهدیدها در شعب ابی طالب، تحریم به معنای امروزی، تحریم های اقتصادی، اجتماعی و مصادره اموال و دارایی های مسلمانان، محاصره نظامی، اما پیامبر مقاومت کردند و یاران پیامبر ایستادگی کردند، مقاومت کردند و منتظر ماندند. .

حاطب جمعه از شاندیز تاکید کرد: ما دو راه پیش رو داریم یکی سازش و تسلیم و دیگری مقاومت و استقامت که قطعا هر کدام عواقبی دارد اما باید بدانیم سازش با دشمن بسیار بیشتر از مقاومت و ایستادگی است. برابر آنهاست.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی تغییر فضای دینی و معنوی و احیای برخی شعائر اسلامی و دینی است، افزود: مردم قبل از انقلاب اسلامی چیزی به نام اعتکاف نمی دانستند. در بین مردم شهادتی نبود، همه اینها به برکت جمهوری اسلامی ایران است که احیا شد، اینها عبادات و مناسکی بود که برای انقلاب اسلامی احیا شد.

حجت الاسلام صاحبی گفت: البته در بحث عدالت همچنان عدالت نسبی داریم و به فرموده مقام معظم رهبری هنوز در میانه راه هستیم و راه زیادی در پیش است. همه باید تلاش کنند، مدیران باید تلاش کنند تا به عدالتی که اسلام می خواهد برسیم تا بتوانیم در جامعه نهادینه و گسترش پیدا کنیم.


شکاف بین کارمندان و کارگران نمونه ای از بی عدالتی است که باید برطرف شود

وی با اشاره به اینکه از نظر عدالت عدالت نسبتاً عادلانه ای در جمهوری اسلامی داشته ایم، گفت: ارائه خدمات به مناطق ضعیف و امکاناتی مانند برق، آب، گاز، مخابرات و بهداشت و درمان که امروز در روستاها بی نصیب نبوده است. به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دورافتاده ترین نقاط کشورمان هم از امکانات خوبی برخوردار است.

امام جمعه شاندیز گفت: با وجود اینکه هنوز فاصله زیادی داریم، فاصله کارمندان و کارگران یکی از مصادیق ظلم است که باید این موارد برطرف شود و همه به ویژه در این دولت روی این موضوع کار کنند. که حکومت مردمی است و این یک انقلاب است و ما باید تمام تلاش خود را برای تحقق عدالت در جامعه و اجرای برنامه های فرهنگی و دینی انجام دهیم و همه می توانیم در جهت دین و امام زمان گام برداریم. و این مشکلات مدتی است به خصوص اقشار وجود دارد و ضعیفان و محرومان از جامعه ما حذف شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید