نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ضروری است


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882465

امام جمعه چهاربرج گفت: فرهنگ حجاب و عفاف باید به عنوان یکی از ضروریات دینی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام اصغر جلالی در گفت و گو با خبرنگار آروم نیوز، گفت: با توجه به اهمیت حجاب و عفاف باید فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از نیازهای دینی در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه چهاربرج افزود: در این راستا باید در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی برنامه ریزی صحیح و دقیق انجام شود و فعالیت ها با کمک ابزار و روش های کاملاً مدرن و مؤثر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیق، ترویج و حفظ این فرهنگ سه گام مهم در نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است، گفت: بعد از خانواده، مدرسه وظیفه نهادینه سازی باورهای دینی و فرهنگ حجاب و عفاف را بر عهده دارد که در موضوع نهادینه شدن ایمان و فرهنگ دینی جایگاه مهمی در جامعه دارد.

جلالی تصریح کرد: اثبات حجاب به عنوان یک اصل اساسی دین، اهداف و برنامه های تربیتی حجاب و عفاف، فلسفه شرع مقدس در تشریع حجاب و عفاف، آثار و فواید فردی و اجتماعی آن از جمله موضوعاتی است که آموزش داده شود.

امام جمعه چهاربرج نیز با بیان اینکه اولین پیشگامان فرهنگ سازی عفاف و حجاب در عرصه فردی و اجتماعی جامعه زنان هستند افزود: بانوان باید وارد عرصه الزامات شده و در حوزه عفاف و حجاب و در واقع پیروی کنند. «جهاد عفاف».

وی تصریح کرد: برخلاف غرب که عظمت زن را در ترک حجاب، عفاف و خودنمایی می بیند، عظمت زن در این است که می تواند حجاب، حیا و عفت زنانه را حفظ کند که خداوند عزت دینی به او واگذار کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید