حجاب و عفاف ضامن تحکیم خانواده و سلامت روانی جامعه است/ لزوم تبیین راهکارهای جدید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883246

فرشته عسکری گفت: تاثیر مهم حجاب برای زن طهارت و صفای دل است که مقدمه ای برای رسیدن به سلامت روان و تحکیم خانواده محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشته عسکری روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اوشیدا گفت: بی شک سلامت روان یکی از بزرگترین موهبت های الهی در زندگی انسان است و یکی از عوامل اصلی در کالبد جامعه است و بر روح و روان تأثیر می گذارد. بدن انسان، توجه به مقوله حجاب.» و این عفاف است، زیرا هر جامعه ای برای اثبات خود و رشد به سلامت جسمی و روحی نیاز دارد.

وی افزود: در واقع مشکل حجاب یکی از آسیب های اجتماعی است که در لایه های بالای جامعه نمایان است و نشانه و نماد آسیب ها و معضلات اجتماعی در اعماق و لایه های پایین جامعه است.


عسگری ادامه داد: از مجموعه دستورات خانواده اسلام می توان دریافت که زن باید تا حد زیادی با قناعت و شادکامی زندگی کند و دین مبین اسلام حجاب و عفاف را برای حفظ روح زن از شر آن واجب کرده است. عوامل زیان آور. سازمان سعادت حلال زنان را دوست دارد و در سایه عفت، تأمین آن را فراهم می سازد.


وی با اشاره به نقش اساسی حجاب و حجاب در تعادل بخشیدن به غریزه خودنمایی زن، تصریح کرد: حجاب و عفاف به عنوان آزادی زن در خودآرایی و زنانگی، عامل مهمی در پیشگیری از بسیاری از نگرانی ها و دغدغه های فکری زنان است. صفات در جامعه باعث تجمل بیش از حد و توجه به زیبایی ظاهری می شود و این توجه بیش از حد می تواند باعث اختلالات روانی در زنان شود.

فرشته عسکری افزود: در واقع حجاب و حجاب که ثمره عفاف است عامل آرامش روانی زن است و او را از عوامل ایجاد اضطراب دور می کند و در نهایت برای وجدان او ایجاد رضایت می کند چرا که حجاب از بسیاری از نامطمئن ها جلوگیری می کند. از این رو، حجاب به زن احساس امنیت و عزت می دهد و به او توانایی درست فکر کردن و تصمیم گیری درست را می دهد.


وی با بیان اینکه دشمن با جنگ نرم تاثیر خود را در بحث حجاب و عفاف نشان داده است، ادامه داد: حضور گسترده دشمنان و دشمنان در فضای مجازی و محتوای آنها در موضوع حجاب، عفاف و شخصیت زن و یا استفاده از آن. زنان به عنوان ابزار و دختران باعث شدند ذهن جوانان تغییر کند و فکر کنند که با سبک غربی می توانند بهتر باشند که این به دلیل کم کاری نهادهای فرهنگی است.

این روانشناس با بیان اینکه فلسفه حجاب برای جوانان بسیار کم مطرح می شود افزود: اعتیاد به اینترنت و دسترسی آسان به شبکه های ماهواره ای و پیام رسان های اجتماعی عامل مهمی در ترویج فرهنگ غرب است ساعاتی از اینترنت، این اعتیاد صرف می شود. فضای مجازی تاثیر عمیقی بر سبک زندگی دارد.


عسگری تصریح کرد: در برخورد با مقوله جوانان، حجاب، عفاف و مسائل تربیتی و امثال آن که از موضوعات فرهنگی است، رویکرد غیرفرهنگی و حتی جلسات فیزیکی بی تاثیر است و رویکرد فرهنگی، تربیتی، اخلاقی و به ویژه دینی. باید در مورد مسائلی مانند رابطه دختر و پسر، حجاب و … اعمال شود. باید مقرر شود که این کار با اعتدال و ملایمت انجام شود.

وی موضوع حجاب و عفاف را از نظر تربیتی و تربیتی مهم می داند و خاطرنشان کرد: در بین همه مشکلاتی که وجود دارد، آموزش و پرورش وظیفه تربیتی دارد و نقشی که حجاب و عفاف می تواند در روند تربیتی داشته باشد ضروری .

این روانشناس با بیان اینکه فرهنگ حجاب و عفاف مورد هجمه دشمن قرار گرفته است، گفت: دشمن بداند که با تغییر باورهای مردم به ویژه جوانان نسبت به ارزش های دینی و به ویژه حجاب و عفاف، نه تنها یک فرد بلکه و خانواده و در نهایت جامعه این منجر به تباهی می شود.


وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد برای اینکه حجاب که از ضروریات دین اسلام است به عنوان یک باور و ارزش اجتماعی در جامعه تثبیت شود و در شخصیت دختران و زنان مسلمان درونی شود، لازم است از برخورد قهرآمیز پرهیز کنند، اما با تصمیمات فرهنگی و جلب مشارکت مردمی، مدنی و دولتی، حجاب را به عنوان یک مسئولیت خطیر و حق مسلم در نگرش خود قرار دادند، زیرا حجاب به زور و بدون ایمان تبدیل به لباسی سنگین می شود و عفاف محوری خود را از دست می دهد. طبیعت..


این استاد دانشگاه تاکید کرد: اجبار بدون اقناع و فرهنگ سازی موجب لجاجت و لجاجت یا ریا و ریا و ظاهر و غفلت از محتوا می شود، بنابراین گسترش امور فرهنگی و دینی با رویکرد سلبی و خشونت آمیز تنها بر خلاف روح دین نیست. اما و برخلاف اجماع اجتماعی و انسجام اجتماعی نیز بحث برانگیز است و سالها نوری از ایده جهانی شدن جامعه دینی فاصله دارد.

فرشته عسکری ادامه داد: بدحجابی یا بی حجابی به دلایل مختلفی در جامعه ما رواج پیدا کرده است که یکی از آن ها این است که بدحجابی در جامعه ما اصلاً تبیین نمی شود، آسیب ها و پیامدهای منفی بی حجابی و سازوکارهای جامعه دارد. به سمتی نرفته اند که مردم را به بی حجابی تشویق کنند، بلکه بیشتر مردم را بی حجاب کرده اند، به همین دلیل هم با فشار بین المللی و تهاجم فرهنگی و بعد ناتوی فرهنگی و سپس در جنگ نرم با لجام گسیخته مواجه هستند. موج تبلیغات و تحرکات فراتر از مرزها ما جوانان کشورمان را بمباران می کنیم و جوانان کشورمان را به برهنگی تشویق می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید