حجاب باید به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود/ ترویج عفاف و حجاب یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی است.


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882271

فرشته همتی گفت: حاکمیت اسلام در خصوص رعایت و ترویج عفاف و حجاب یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی است که در جنگ نرم نیز یکی از موضوعات حساس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: حجاب و عفاف از دستورات و توصیه های خداوند مهربان به همه دختران و زنان است چنانکه خداوند در قرآن می فرماید: «ای پیغمبر، کال لزوجک، بنک و نساء المومنین، یادنین علیهن من جلابیهن.» ای پیامبر، به همسران و دختران و زنان مؤمن خود بگو: روسری بلند خود را بر خود فرو کنند که بهتر است مورد آزار قرار نگیرند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه حضرت نبی اکرم (ص) افزود: حفظ چشم، گوش، قلب و تمام اعضاء و جواهر از خطاها و گناهان عفت است که حاصل همین عفت و حجاب باطنی، پوشش بیرونی است.

وی با بیان اینکه حجاب زنان را از چشمان کنجکاو مردان شهوتران مصون می دارد، تصریح کرد: این یک دستور قرآن، یک وظیفه انسانی و یک برنامه اخلاقی است.

این مقام مسئول با اشاره به انتقادات مخالفان حجاب خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب خللی در هیچ گونه فعالیت اجتماعی و اقتصادی ندارد. آنچه قدرت جامعه را فلج می کند بی حجابی است.

وی بیان کرد: از روزی که حجاب تغییر کرد و آزادی های تعریف نشده در جامعه ما شروع شد، آمار طلاق به حد نگران کننده ای افزایش یافته و آمار ازدواج کاهش یافته و این بخشی از آثار اجتماعی بی حجابی است. جامعه را در دراز مدت به ورطه تباهی می کشاند.

همتی با تاکید بر اینکه حجاب وسیله خدمت به زن است که به او شخصیت و احترام می بخشد، گفت: یکی از آثار رعایت حجاب در جوامع، تحکیم نهاد خانواده به عنوان کوچک ترین و مهم ترین نهاد اجتماعی است.

مسئول بسیج جامعه زنان حضرت نبی اکرم (ص) خاطرنشان کرد: با رعایت اصل حجاب و حجاب در محیط بیرون از خانواده حریم زن و شوهر حفظ می شود و خانواده از ثبات برخوردار می شود.

وی بیان کرد: حاکمیت اسلام در خصوص رعایت و ترویج عفاف و حجاب یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی است که در جنگ نرم نیز یکی از موضوعات حساس جنگ نرم است که بارها از سوی مقام معظم رهبری و مقام معظم رهبری تاکید شده است. بسیاری از دانشمندان

همتی با تاکید بر اینکه لزوم ایجاد حجاب و حجاب در جامعه داشتن پایه های ایمان و بصیرت است، تصریح کرد: این موضوع باید به ایمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود چرا که ریشه حجاب حیا و حیا است و امروز دشمنان به دنبال این هستند که نابودش کن برو نجابت و عفت جزو جامعه اسلامیه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید