تربیت مادر در جامعه اسلامی یکی از ابزارهای تمدن اسلامی است / باید به عفاف و حجاب بیشتر توجه کنیم

ساعت: 17:08
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780784

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تربیت مادر در جامعه اسلامی یکی از ابزارهای تمدن اسلامی است، گفت: باید به عفاف و حجاب بیشتر توجه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا آیت الله حسین نوری همدانی صبح امروز در دیدار انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه مسائل مربوط به زنان بسیار مهم است، اظهار داشت: کتابی درباره زنان نوشتم و به نقش آن اشاره کردم. زنان در جامعه
وی به دوران جاهلیت قبل از پیامبر اسلام نگاه کرد و گفت: متأسفانه در آن زمان مردم به دلیل جاهلیت تصور درستی از زن نداشتند، اما با ظهور اسلام و آمدن پیامبر این امر به وجود آمد. دیدگاه رد و باطل شد.”
آیت الله نوری همدانی گفت: از نظر اسلام، زن و مرد دارای فضایل فراوانی هستند و هر دو به یکدیگر احترام می گذارند.
وی به نگاه ویژه اسلام به زن اشاره کرد و گفت: فرمایش حضرت محمد(ص) که فرمودند بهشت ​​زیر پای مادران است، نشان از نگاه متفاوت اسلام به زن دارد.
این مرجع تقلید می افزاید: تربیت مادر در جامعه اسلامی یکی از ابزارهای تمدن اسلامی است و مادران باید با تربیت و آشنایی با اسلام به ویژه سیره حضرت زهرا(س) به سمت موفقیت حرکت کنند.
وی به نقش مادر در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: مادران با ایمان می توانند از ترس اخلاق ائمه و اهل بیت(ع) در تربیت فرزند صالح موفق شوند.
آیت الله نوری همدانی به ارزش های اسلامی توجه کرد و افزود: یکی از ارزش های ارزشمند اسلام عفاف و حجاب است که باید در کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
استاد سطوح عالی حوزه به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زنان در کشور ما پیشتاز انقلاب و دفاع مقدس بوده و رنج های فراوانی را متحمل شده اند. مشکلات به تناسب توانایی هایشان.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید