استفاده از ابزارهای جدید برای شناسایی ابزارهای تقلب در نوبت دوم آزمون

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به استفاده از ابزار جدید برای تشخیص تقلب در کنکور گفت: خانواده ها مراقب باشند در دام تقلب های کنکور نیفتند.

دکتر عبدالرسول پور عباس; رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز درباره دومین دوره کنکور سراسری 1402 گفت: کنکور در روزهای چهارشنبه 23 و پنجشنبه 24 تیرماه برگزار می شود و نتایج خام داوطلبان کنکور منتشر می شود. در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در نیمه دوم مرداد ماه و گزارش نهایی و گزینش داوطلبان در نیمه دوم مرداد ماه منتشر خواهد شد.

وی افزود: دتکتور یا دتکتور سیگنال برای تمامی حوزه های کنکور طراحی شده و در اختیار عوامل آزمون قرار می گیرد.

رئیس سازمان سنجش گفت: دستگاه سیگنال یاب به تجهیزات کلاهبرداری سیگنال می فرستد و صدای بلندی در گوش داوطلب منتشر می شود و کلاهبردار شناسایی می شود.

پورعباس تصریح کرد: خانواده ها مراقب باشند در دام متقلبان کنکور نیفتند و اجازه حمل وسایل یا وسایل تقلب را به فرزندان خود ندهند.

وی خاطرنشان کرد: 99 درصد داوطلبان کنکور با تلاش خود در جلسه امتحان حاضر می شوند و حدود یک درصد از داوطلبان با تقلب و غیره در سازمان سنجش هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری در جلسه آزمون حاضر می شوند. . اقداماتی را برای اطمینان از سلامت کنکور ایجاد کرد.

رئیس سازمان سنجش گفت: سوالات کنکور دارای کدهای خاصی است که فقط توسط دستگاه های مخصوص قابل خواندن است، دفترچه سوالات داوطلبان نیز شخصی سازی شده است و امکان تقلب وجود ندارد.

پورعباس از شناسایی ده‌ها نفر درگیر در شبکه‌های کلاهبرداری در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: این افراد امکاناتی را برای دسترسی داوطلبان طراحی کردند که با شرکت‌های دانش‌بنیان امکان شناسایی ابزارهای کلاه‌برداری و از طریق هشدارها که عمدتاً آن است را داریم. طراحی شده است تا از ارسال پاسخنامه از خارج به جلسه آزمون جلوگیری کند، ما می توانیم شبکه های تقلب را شناسایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید