تقلب مالی عامل اصلی جرایم سایبری در کشور است / فیشینگ. دزدان برای خالی کردن حساب افراد تقلب می کنند

زمان: 21:01
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776173

رضا عابدی گفت: وب سایت روی دیوار ، اقدامات عدالت و یارانه بسترهای کلاهبرداری و تخلیه حساب افراد با روش های فیشینگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک کارشناس جرایم رایانه ای با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی نیاز به تخصص دارد ، گفت: فضای مجازی به همراه مزایای آن با آسیب ها و تهدیدها همراه است.

رضا عابدی افزود: دشمنان از فضای مجازی در جهت تهاجم فرهنگی استفاده کرده اند و متأسفانه تأثیرات زیادی بر جامعه گذاشته اند ، بنابراین اگر در این زمینه بدون تجربه لازم کار کنیم ، آسیب های زیادی به افراد و سایرین وارد می شود. “

وی با اشاره به اینکه انتشار تصاویر و اسناد در فضای مجازی برگشت ناپذیر است ، گفت: متأسفانه امروزه فاصله بین فرزندان و والدین نسبت به گذشته بیشتر است ، زیرا کودکان در شبکه های اجتماعی بیشتر از والدین تخصص دارند.

عابدی با تاکید بر اینکه والدین باید اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بهبود بخشند تا بتوانند نظارت لازم را بر فرزندان خود داشته باشند ، گفت: متأسفانه جرم اجاره دیوار ویلایی با شماره کارت جعلی افزایش یافته است.

وی افزود: گاهی بدافزارهای جاسوسی از طریق پیامک برای افراد ارسال می شود که با کلیک روی آن ، دسترسی لازم به نرم افزارهای بانکی و سایر برنامه ها ایجاد شده و زمینه سرقت اطلاعات تلفن های همراه فراهم می شود.

عابدی گفت: متأسفانه هک گذرواژه در شبکه های اجتماعی منجر به سوء استفاده مالی از پیروان جنایتکاران می شود و پرونده های زیادی برای این نوع جرایم تشکیل شده است ، بنابراین تغییر دوره ای گذرواژه ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر عدم استفاده از اطلاعات شناسایی شخصی در گذرواژه ها ، گفت: متأسفانه برخی از کارت های بانکی ، شبکه های اجتماعی و وای فای خانگی از طریق هک و داده های شخصی در دسترس عموم قرار می گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه دیوار ، سهام عدالت و یارانه ها بستری برای کلاهبرداری و کلاهبرداری فیشینگ است ، گفت: متأسفانه تقلب مالی در خط مقدم جرایم سایبری قرار دارد.

وی در پایان گفت: متأسفانه در ابتدای شبکه شاد ، برخی افراد آن را هک کردند و به اطلاعات تلفن همراه دانش آموزان و والدین دسترسی پیدا کردند. این نوع جنایت در استان البرز نیز مشاهده می شود ، به طوری که می توان از 90 درصد جرایم جلوگیری کرد. «اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید