1650 جرایم سایبری در سیستان و بلوچستان ثبت شد/ حوزه اقتصادی و اخلاقی رکورددار بیشترین جرایم است.


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840017

رئیس اداره اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

گلمرضا باغ شیرین گفت: گسترش روزافزون خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های اخیر منجر به ثبت هزار و 650 جرایم سایبری در سیستان و بلوچستان در سه حوزه اقتصادی، اخلاقی و امنیتی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا باغ شیرین، رئیس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون اظهار داشت: محدودیت خرید، عرضه و ارائه خرید سنتی در این استان و در واقع تعامل و ارتباط در قالب یک شخص در صورت

وی افزود: 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستایی هستند و به همین دلیل بسیاری از مناطق روستایی این استان از نظر ارتباطات و یا دسترسی های مورد نیاز برای خرید اینترنتی امن نیستند، بنابراین نیاز به ارتباطات، زیرساخت ها و اینترنت همراه با حداقل خرید است. خرید آنلاین مانند گوشی های هوشمند و سواد رسانه ای مورد بحث قرار گرفته است.


این مقام مسئول افزود: جامعه سیستان و بلوچستان بافت جوانی دارد، ارتباطات دانش بنیان اغلب جوان هستند و این امر باعث افزایش مخاطبان این فروشگاه ها، زیرساخت توسعه منابع انسانی، بحث نفوذ اینترنت و گسترش فروشگاه های الکترونیکی می شود. . “E.


وی ادامه داد: بحث ارتقای سواد رسانه ای و جرایم سایبری، صفحات جعلی، تبلیغات جعلی یا فریبنده با واقعیت عینی جامعه فاصله زیادی دارد، رویکرد بعد از واقعه است، بنابراین منتظریم اتفاقی بیفتد و موضوع حل شود. بعد از این رویداد.”


باغ شیرین گفت: جوانان استان، افزایش اینترنت، گرایش به نیازهای کاذب و به دلیل سهل انگاری یا انفعال برخی دستگاه ها با سونامی جرایم سایبری و کلاهبرداری مواجه هستیم.


وی اذعان داشت: بر اساس آخرین آمار سال گذشته یک هزار و 650 جرایم سایبری در سیستان و بلوچستان و به طور میانگین روزانه پنج مورد و در هر 6 ساعت یک نفر قربانی جرایم سایبری یا کلاهبرداری می شود.


قوه قضائیه با اشاره به انواع جرایم سایبری در قالب مشکلات اقتصادی، اخلاقی و امنیتی تصریح کرد: بیشتر این جرایم جنبه مالی دارند که برخی از آن ها کلاهبرداری اینترنتی است، سایت های جعلی الکترونیکی از مصادیق جرایم سایبری هستند که بیشتر است. جنبه های اقتصادی و مالی


وی ادامه داد: بخشی دیگر از جرایم سایبری، سرقت اطلاعات شخصی افراد است که در فضای مجازی رخ می دهد، اعم از تصاویر، متن، صوت یا مشخصات کاربری یا اطلاعاتی که جنبه شخصی داشته باشد که در پایین دست جرایم و عواقبی دارد، به عنوان مثال در موضوع اخاذی، اخاذی و آزار و اذیت را شامل می شود.


وی با اشاره به نوع دیگری از جرایم سایبری افزود: سایر جرایم رایانه ای که در فضای مجازی رخ می دهد جنبه امنیتی برای نشر اکاذیب و اخلال در شناخت عمومی تجمعات نامتعارف بر اساس ماده 18 قانون جرائم رایانه ای و بر خلاف اصل 207 دارد. توهین به مقامات باید به شکل جرایم سایبری باشد.


باغ شیرین با اشاره به حوزه آموزشی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: امسال 28 برنامه اجرا می شود که سه برنامه آن به طور مستقیم با حوزه فضای مجازی مرتبط است. راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری و کلاهبرداری سایبری برنامه ای تخصصی است که اقدامات و آگاهی عمومی را از طریق بنرها، بروشورها، زیرنویس ها، عکس ها ترویج می کند و مهمترین برنامه بر اساس سمینارها برنامه ریزی شده است.


وی بیان کرد: هدف از اجرای برنامه های کارگاه محور، اجرای طرح های پیشگیری توسعه محور، فرزندپروری در فضای مجازی، سمینارهای هویتی و رفتاری توسط نوجوانان و جوانان است که برای گروه های 6 تا 8 نفره محکومان جرائم قابل مجازات است.


رئیس اداره فعالیت های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خاطرنشان کرد: در قالب سمینار، پیامک انبوه، عکس نوشته، جدول تردد، زیرنویس و همچنین برنامه میزگرد در قالب یک برنامه تخصصی با کار گروهی با چند کمیته امنیتی اطلاعاتی می سازد که جنبه فرهنگی – انگیزشی داشته باشد و از ظرفیت دانشگاه، گرایش اسلامی، آموزش و پرورش که جنبه حقوقی – قضایی داشته باشد استفاده کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید