پژوهش باید برای مردم سیستان و بلوچستان به ثروت تبدیل شود/ سیستان و بلوچستان یکی از بهترین استان های حوزه پژوهش است.


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913515

حسین مدرس خیابانی گفت: سیاست امروز ما تولید محصول از مطالعاتی است که در استان انجام شده است بنابراین لازم است این مطالعات به صورت عملی به ثروت برای مردم تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس کیانی استاندار در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه بررسی و بررسی امکانات طبیعی استان وظیفه مهم مراکز دانشگاهی است: سیاست فعلی ما تولید محصول یکی از مطالعاتی است که در استان انجام شده است، بنابراین لازم است این مطالعات به صورت عملی و کاربردی به ثروت برای مردم تبدیل شود.

مدرس حبانی افزود: باید در حوزه های مختلف از جمله آب که نیاز مبرم استان است تقسیم وظایف شود. جهاد دانشگاهی کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان انجام داده است که نشان می دهد هرجا بسیج و تفکر خالصانه باشد محال و بن بست وجود ندارد.


وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با وجود همه محرومیت ها یکی از الگوهای موفق در عرصه تحقیقات علمی است، سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گیاهان دارویی و دامپروری دارد که باید از آن به شکل ویژه استفاده کرد.


استاندار خاطرنشان کرد: برای موفقیت باید از کوچک شروع کنیم.


حسن مسلمی نائینی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان های پیشرو و برتر در زمینه پژوهش های علمی است.


وی با بیان اینکه یکی از بهترین دانشگاه های کشور در سیستان و بلوچستان واقع شده است افزود: اقدامات نوآورانه و بسیاری در این منطقه انجام شده است.


رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری از منابع طبیعی از جمله باد و خورشید، منطقه ای بکر برای انجام کارهای ابتکاری محسوب می شود. جهاد دانشگاهی از تمامی طرح های نوآورانه حمایت می کند و این طرح ها توسط جهاد دانشگاهی حمایت می شود.


باید بگویم؛ سیستان و بلوچستان مقصد اولین سفر استانی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی بود و یکی از اهداف این سفر بررسی و رفع موانع در حوزه طرح های علمی پژوهشی و نوآورانه است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید