سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر در سیستان و بلوچستان برگزار می شود / جشنواره کتاب عشایری در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783454

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

حسین مگرانی گفت: سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حسین مگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی از 13 تا 17 آبان ماه به میزبانی زاهدان، زابل، سراوان و کنارک.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب عشایری در سیستان و بلوچستان افزود: همچنین همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی شاهد برگزاری جشنواره کتاب به عنوان یکی از مهمترین محورهای این هفته خواهیم بود. امیدوارم همیشه با کتاب ها آشنایی داشته باشید و از کالاهای مهم استفاده کنید.

این مقام مسئول با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی از آن به عنوان یکی از مهمترین و کلیدی ترین شئون در عرصه فرهنگ یاد می کند و می گوید: در سال 64 مقام معظم رهبری پیشنهاد تشکیل شورای عمومی فرهنگ را ابلاغ کردند و ساختار آن این بود. مشخص شد و این شورا در استان تشکیل شد که بیش از 20 سال سابقه دارد.

به گفته وی، شورای عمومی فرهنگ می تواند در سیاست گذاری، تصمیم گیری و تصمیم گیری بسیار موثر باشد. تغییر در عرصه فرهنگ با بخشنامه امکان پذیر نیست و باید و نباید باشد، اما همه مسئولان و ائمه جمعه باید به این امر اهتمام داشته باشند و با هماهنگی در جامعه اقدام موثرتری انجام دهند.

برگزاری جشنواره کتاب عشایری در سیستان و بلوچستان

عباس باقری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: برنامه های این هفته از 24 آبان لغایت 1 آذرماه اجرا می شود. و هر روز با اهدای کتاب به جامعه کتاب متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی همواره از کتاب و کتابخوانی با احترام یاد کرده است، گفت: مشاهیر و مشاهیر زیادی از سیستان و بلوچستان آمدند و نقش مهمی در سرانه کتاب و مطالعه داشتند.

این مسئول گفت: امسال شاهد بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی هستیم که در آن برنامه های متعددی پیش بینی شده است. تجدید میثاق با آرمان های شهدای قلم سرآغاز برنامه این هفته خواهد بود. “

وی افزود: برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب اهل کلام در روستا، بازدید از کتابفروشی ها، اهدای کتاب به مردم حاشیه شهر، برگزاری مراسم زنده یاد رئیس الدکارین، پایتختی که اما تفکر او را از دست دادیم. در این استان نقد و بررسی کتاب جاری، جشنواره عشایری و جشنواره کتاب هش، دیدار با بزرگان عرصه کتابت و بیان خطبه مقام معظم رهبری بر کتاب از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است. .

ارسال 30 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی

عبدالسلام بلوچ زاده معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: به صورت حضوری در حال برگزاری است.

وی افزود: آثار هر شهرستان با 50 درصد ظرفیت سالن در همان شهرستان برگزار و ارزیابی می شود که 30 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و 9 اثر برای اجرا پذیرفته شد.

این مسئول اضافه کرد: هنرمندان پنج نمایش از زاهدان، دو نمایش از زابل، یک نمایش از سراوان و یک نمایش از کنارک بازی نمی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید