میاندوآب; میزبان دومین جشنواره تئاتر استانی «نهال» / مسابقه هشت نمایشی در مرحله پایانی جشنواره


ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842081

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب اعلام کرد؛

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: دومین جشنواره استانی تئاتر نهال از ۱۹ تا ۲۲ خردادماه در این شهرستان در میاندوآب برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود نیک مرام در گفت و گو با اروم نیوز با اشاره به برگزاری اولین جشنواره کشوری و دومین جشنواره استانی تئاتر نهال میاندوآب گفت: در این شهرستان.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب افزود: 35 اثر در صحنه استانی به جشنواره ارسال شد و پس از اعلام نتایج، 25 نمایش از شهرستان های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از مرحله داوری، هشت اثر نمایشی به جشنواره ارسال شد. آثار به جشنواره ارسال شد.

وی گفت: از آثار راه یافته به مرحله نهایی و مسابقه می توان به «قبر به گور» به نویسندگی میثم فرهمندیان و کارگردانی یاور علیپور از شات، «چنین رقصی» به نویسندگی محمد رضای راد و کارگردانی سهند قلیان از میاندوآب اشاره کرد. یادداشت» به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم نژاد افشار طاقاب، «دیسادکی»، نویسندگی و کارگردانی شهریار نی ریز از ارومیه، «سگ ها مادرت را می خورند» به نویسندگی میثم فرهمندیان و کارگردانی شبنم راموز از مهاباد، نویسندگی علی قبچاق. به کارگردانی حسن رجبی ارومیه ای با فرشته مرده چه کنیم به نویسندگی و کارگردانی علی کبچک از ناکاد و دوستت دارم عزیزم به نویسندگی پیمان شاهوردی و کارگردانی هوشنگ بابایی از میاندوآب.

نیک مرام با اشاره به استقبال خوب تاکنون از جشنواره ملی نهال گفت: تاکنون 30 اثر از اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، تهران و قزوین به دبیرخانه جشنواره ملی ارسال شده است. که به صورت نمایشی برگزار می شود با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار هنوز به پایان نرسیده است، این استقبال همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب نیز در خصوص اهداف جشنواره بیان کرد: ارتقای رویکرد و ارتقای کیفیت نمایش، تثبیت هنرهای نمایشی بین هنرمندان و شهروندان برای رسیدگی به مسائل اجتماعی و حمایت از تولید داخلی، توسعه و رشد. فعالیت های اجتماعی از اهداف این جشنواره است.

وی همچنین شعار سال، حفظ محیط زیست، فرهنگ ایثار و شهادت، معضلات اجتماعی با محوریت اعتیاد، طلاق، کودکان کار و مسائل مشابه، کتاب و کتابخوانی، تاج گذاری و مبارزه با آن و درختکاری و جنگلداری را از جمله شعارهای سال برشمرد. موضوعات جشنواره تئاتر نهال

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید