شهر نور میزبان دومین جشنواره تئاتر خیابانی استان است


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1841993

داوید فلا گفت: شهر نور میزبان دومین جشنواره تئاتر خیابانی دیما است که با محوریت حراست مقدس، شهدا، شهید سردار سلیمانی و سایر موضوعات از جمله آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، داود فلا صبح امروز در نشست هم اندیشی دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «دیما» در خصوص تئاتر خیابانی اظهار داشت: تئاتر خیابانی قدیمی ترین شکل تئاتر مردمی است و برای همه تماشاگران چهره به چهره در آن قابل درک و درک است. موثرترین شکل..
وی گفت: شهرستان نور دارای جوانان و هنرمندان با استعدادی در هنر نمایش است که در جشنواره های مختلف استانی و کشوری با کسب مقام هایی خوش درخشیده اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افزود: شهرستان نور میزبان دومین جشنواره تئاتر خیابانی دیما با محوریت حفاظت از مقدسات، شهدا، شهید سردار سلیمانی و سایر موضوعات از جمله آسیب های اجتماعی و … است. اقتصاد مقاومتی
این مسئول خاطرنشان کرد: تئاتر خیابانی معمولاً شامل جنبه های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فلسفی و غیره است. موضوعاتی که با کمک تکنیک های خاص و مخاطب ارائه می شود.
فلا خاطرنشان کرد: در دنیای امروز از تئاتر خیابانی برای دستیابی به اهداف خاص سیاسی، آموزشی و فرهنگی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و اخلاقی استفاده بهینه می شود.
وی با اشاره به موضوعات مختلف جشنواره گفت: یکی از اهداف جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، پرهیز از زایمان و … و دیگر موضوعات جشنواره است که بتوانیم با کل جامعه ارتباط برقرار کنیم. از طریق تئاتر خیابانی.”
رئیس اداره فرهنگ و جهت گیری اسلامی شهرستان نور گفت: نمایش خیابانی به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می کند و مضامین این نمایش برگرفته از دل مردم است و در دل مخاطب می نشیند که همواره دارای تنوع بوده است. کارکردهایی مانند اصلاح رفتار اجتماعی.

فلا افزود: امروزه تعداد بی شماری از رسانه ها، صوتی، اینترنتی، بصری و تئاتر خیابانی تماشاگر، بازیگر و جامعه ساز هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید