پژوهش روحیه پژوهش است/ برخی مدیران قم مانع توسعه و رشد قم هستند

ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792594

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه پژوهش در کشور ما تعطیل است و بودجه زیادی اختصاص نمی یابد، گفت: پژوهش روحیه فعالیت علمی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب صبح امروز در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر که در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب با مجموعه دلایلی که چرا مرکز آموزش عالی تبدیل به دانشگاه شده است، چرا این مرکز تأسیس شده است و دلایل بسیاری که برای آنها پاسخ داریم.
وی ادامه داد: ما یک مشکل جدی در کشور داریم که گسترش و توسعه دشمن وجود دارد و 90 درصد مردان کشور مخالف توسعه هستند.
حجت الاسلام نواب گفت: در سه سال گذشته در استان کوم نماینده ای بوده که سرمایه گذاران را فراری داده است و سرمایه گذاران خارجی نیز در آن مدت بارها فرار کرده اند.
وی بیان کرد: شهردار کوم دشمن ترین کارمند استان است در حالی که خدمات زیادی به شهر کوم ارائه کرده است و تاثیر این خدمت را در شهر می بینیم.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: با همکاری صمیمانه کارکنان و اعضای هیئت علمی، امروز دانشگاه ادیان و مذاهب از جایگاه علمی خوبی برخوردار است.
وی افزود: امروز در حوزه مجلات و نشریات جایگاه خوبی داریم اما در پژوهش در کشور با مشکل مواجه هستیم.
حجت الاسلام نواب گفت: همانطور که کشورهای مختلف با پژوهش رشد می کنند و جایزه نوبل را به پژوهشگر برتر اهدا می کنند.
وی با انتقاد از کم توجهی به پژوهش گفت: پژوهش در کشور ما تعطیل است و بودجه چندانی برای پژوهش در نظر نمی گیرد.

دانشگاه ادیان و مذاهب به طور خاص از تحقیقات معتبر پشتیبانی می کند
همچنین در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان با اشاره به برخی از دستاوردهای این دانشگاه در سال های اخیر گفت: سامانه کتابی در سال گذشته تهیه شد که ارزیابی ها به صورت سامانه ای انجام می شود. در سال گذشته 98 عنوان کتاب در این سامانه بارگذاری شده است. پس از تصویب، 16 عنوان کتاب منتشر شد.
وی ادامه داد: از میان طرح های مختلف، 20 طرح تصویب و به بهره برداری رسید و در خصوص طرح های ترجمه نیز 8 طرح پذیرفته و کتاب منتشر شد.
معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید ویژه ای بر آثار فاخر دارند و بیش از حد معمول در این زمینه حمایت می شود.
وی گفت: سال گذشته 29 پایان نامه تصویب شد و بر اساس مصوبه وزارت علوم به پژوهشگران برجسته عمل کردیم و امروز به 5 پژوهشگر برتر دانشگاه جوایزی اهدا شد.
حجت الاسلام فرمانیان افزود: 165 مجله دانشگاهی منتشر شده است و در این بین مجله انگلیسی به عنوان بهترین مجله از سوی وزارت علوم انتخاب شده است.
وی گفت: در دو ماه گذشته 25 اثر منتشر شده و امروز عرضه می شود.
حجت الاسلام فرمانیان خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر به طور متوسط ​​سالانه 38 عنوان کتاب منتشر کرده ایم که در شرایط فعلی اقتصادی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید