قطار دولت سیزدهم نیازمند مدیران جهادی است / برخی مدیران همسو با برنامه های استانی نیستند


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884712

معاون هماهنگی اقتصادی وزارت کشور اعلام کرد:

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: برخی از مدیران با برنامه های استان ارتباط ندارند و ارزیابی روی این مدیران انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، محسن سوره تبار در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل سالن جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با بیان اینکه دولت 13-13 دولت جهادی است که شبانه روز کار می کند وی گفت: قطار دولت سیزدهم مدیران جهادی می خواهد زیرا ارزیابی ها از برخی نقاط استان خوب نبوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دولت گفت: اهداف در استان امیدوارکننده است و امیدوارم مردم نتیجه این برنامه‌ها را ببینند. . “

وی با اشاره به برخی پروژه ها در سطح استان از جمله پتروشیمی گچساران افزود: آنچه در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت استان متجلی است امید است و ما در وزارت کشور به این امید می بالیم.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه با تحقیق و اطلاع رسانی به استان آمده ام، گفت: متأسفانه روسای ادارات با برنامه های استان همراهی نمی کنند، وقتی برنامه های استاندار پیشرفت می کند، وقتی مدیران همراهی می کنند متوجه این عدم همکاری شدم. .

صورحی تبار تصریح کرد: اگر سرمایه گذار در حوزه گردشگری مشکل معوقی داشته باشد به بانک و مدیر مربوطه برمی گردد زیرا اگر دغدغه داشتند شرمنده سرمایه گذار نمی شدیم.

وی با اشاره به اینکه تولید یک میلیون اتیلن در پتروشیمی دهم کشور کار بزرگ و ارزشمندی است که در این استان انجام می شود، گفت: استان 10 درصد آب کشور را تامین می کند اما مردم راهی برای پیگیری این موضوع ندارند. مدیریت آب که کار بزرگی است زیرساختی است که در حال ساخت است و لازم است مدیران با این برنامه قدم به قدم حرکت کنند.

سوره تبار با اشاره به مشکلات مدیریتی در برخی موسسات از ارزیابی این موسسات خبر داد و یادآور شد: آنچه در استان کهگیلویه و بویراحمد تسهیل شد، کارگروه تنظیم بازار بود که خوب درخشیدید اما برخی موسسات و بانک ها همکاری نکردند. و همراهی در رفع موانع تولید که توصیه می کنیم می خواهیم تغییر رویکردی در رفتار اداری و مدیریتی آنها ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی اقتصادی وزیر کشور خواستار فعالتر شدن هیات گفت وگوی دولت و بخش خصوصی شد و تصریح کرد: بخش خصوصی باید پیش از دولت زبان فصیح باشد اما اینطور نیست. مدیران باید در کنار استاندار باشند و من در این زمینه ضعف هایی را دیده ام.

وی با بیان اینکه موسسات به ویژه بانک ها باید رویکرد خود را تغییر دهند تا مورد تقدیر قرار گیرند، اظهار داشت: بانک ها باید اقدامات در تهران را دنبال کنند و مشکلاتی را که پیش روی استاندار و مجمع نمایندگان استان است برطرف کنند.

سوره تبار به حمایت استان در طرح ارتقای یارانه ها اشاره کرد و گفت: فکر می کردیم برای اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد مشکل زیادی داشته باشیم اما اینطور نبود که به فرماندار دست مریزاد گفتم. حتی نفت مورد نیاز استان های همجوار نیز توسط کهگیلویه و بویراحمد تامین می شد. این به معنای دستی قوی برای دولت در شرایط اضطراری است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای بازگرداندن سایت های متوقف شده انجام شده و باید دوباره به چرخه تولید بازگردند، گفت: تملک سهام توسط بانک ها ما را نگران کرده است که جلوی این کار گرفته شود و بانک ها به دنبال راه حل باشند. .

این مسئول به تلاش دولت سیزدهم برای برقراری ارتباط با سایر کشورها و افزایش صادرات محصولات اشاره کرد و گفت: سهم کهگیلویه و بویراحمد در صادرات کجاست؟ استان باید صادرات محور باشد.

وی در پایان به اقدامات انجام شده برای بازگرداندن کارخانه قند به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد افتتاح این کارخانه خواهیم بود.


تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

6c18262b 80d2 4969 9ef3 f91ff281d7ce خبر خاکستری

1c695d89 8a82 4669 8f4f 0b86e3a58d22 خبر خاکستری

5e303c8c 6367 4306 a510 a89e83cf684c خبر خاکستری

خبرنگار: بهمنیار
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید