فعالیت 13 روزه دولت سیزدهم بیش از عملکرد 8 ساله دولت قبل است/ از اقدام جهادی در دولت ولیعهد تا آزادسازی دارایی های ایران

ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784698

حجت الاسلام هزائی گفت: دولت مقتدر ملت ایران در بحث ولیعهد بسیار خوب عمل کرده و اقدامات زیادی انجام شده است. و انقلابی که در این زمینه اتفاق افتاده باید قدردان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین مصیب خزایی امام جمعه اسدیه در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، در خصوص نتایج فصلی دولت مقتدر مردمی ایران، اظهار داشت: دولت آیت الله رئیسی واقعاً مایه امید مردم است.

وی افزود: مردم امیدوار بودند که دولت، مجلس و قوه قضائیه متحد شوند. هنگامی که آنها همگن هستند، کارها بهتر، سریعتر و با موفقیت انجام می شوند.

امام جمعه اسدی گفت: از زمانی که دولت قدرتمند مردمی ایران روی کار آمد، خود آیت الله رئیسی شبانه روز به عنوان رئیس جمهور کار می کرد. هیچ تعطیلی وجود ندارد. ، کارگران، عشایر و … نشان می دهد که خود رئیس جمهور در حال تلاش است و در حال حاضر سخت کار می کند.

حجت الاسلام خزایی گفت: در بحث وزرا سرعت اجرا واقعا خوب بود اما من هم می خواهم به محض اینکه وزرا انتخاب و نماینده شدند استانداران انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه دولت با وزرا خوب کار می کند، افزود: اما در مورد وزارت آموزش و پرورش که یکی از مهم ترین وزارتخانه ها است باید زودتر این اتفاق می افتاد.

امام جمعه اسدی گفت: استاندارانی که نمایندگی و انتخاب شده اند نیز به چشم می خورند و زحمت می کشند اما احساس می شود رئیس جمهور سخت و شبانه روزی تلاش می کند و قصد گره گشایی از مشکلات مردم را دارد. وزرا هنوز نتوانسته‌اند حرکت کنند، «با رئیس‌جمهور هماهنگ کنید یا عقب‌مانده‌اند یا برخی هنوز پست وزیر را نگرفته‌اند و کاری نکرده‌اند.

حجت الاسلام خزایی گفت: احساس می شود وزرا باید بین مردم بیایند و کار کنند و مسائل اقتصادی را رصد کنند، راه، مسکن و هونوز هنوز پیگیری نشده و وزرا به عنوان رئیس جمهور به صورت شبانه روزی کار نمی کنند.

وی گفت: به عنوان مثال رئیس جمهور در بحث مسکن قول ساخت سالانه یک میلیون خانه را داده است در حالی که برای آن 100 روز حداقل باید ثبت نام انجام می شد. تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

امام جمعه اسدی گفت: در صورت فعال شدن وزارت راه و شهرسازی تمام وزارتخانه های دیگر توسط مسکن فعال می شوند، در مجموع وزارتخانه های راه، شهرسازی و آموزش و پرورش دو وزارتخانه مهمی هستند که باید بر کار خود نظارت دقیق داشته باشند.

اقدام جهادی و انقلابی دولت در بحث بر سر تاج

حجت الاسلام هزائی افزود: دولت قدرتمند مردمی ایران در بحث تاجگذاری بسیار خوب عمل می کند و اقدامات زیادی انجام شده است. پیک تاج ششم که می توانست پیک کشنده ای به کشور باشد، قدردان ورود به موقع و افزایش میلیون ها دوز واکسن، افزایش مراکز واکسیناسیون، کاهش صف واکسن، کاهش سن واکسیناسیون و سایر موارد جهادی و انقلابی است. .

ایران با پیوستن به توافقنامه شانگهای قوی تر می شود

وی در خصوص الحاق ایران به معاهده شانگهای گفت: پاکستان کشوری است که اشتراکات فرهنگی زیادی با ایران دارد و زبان این دو کشور مشترک است. ایران با تاجیکستان روابطی داشت که بنا به دلایلی سرد شد، اما با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی، روابط با کشورهای همسایه برقرار شد و همین ارتباط باعث شد تا در اجلاس شانگهای در تاجیکستان، ایران نیز به شانگهای بپیوندد.

امام جمعه اسدیه گفت: این اقدام پاسخی است به مردمی که می گفتند شاید کسانی که با این فکر سر کار می آیند نتوانند با دنیا ارتباط برقرار کنند و زبان دنیا را بلد نباشند در صورتی که در سال های اخیر ایران ارتباطش با اینها قطع شده است. کشورها و حقوق بشر ایران در این زمینه از دست رفت اما در دولت آیت الله رئیسی ایران به عضویت معاهده شانگهای درآمد. آنها برای حفاظت از ایران در عرصه بین المللی علیه ایران اقدام می کنند.

حجت الاسلام هزائی افزود: الحاق ایران به معاهده شانگهای نشان می دهد که دیپلماسی ایران دیپلماسی قوی است. این حرکت بسیار خوبی بود زیرا می‌تواند به ما در مسیر جاده ابریشم کمک کند و از طریق اجلاس شانگهای می‌توانیم محدودیت‌های صادراتی خود را با بسیاری از کشورها بشکنیم.

عملکرد سه ماهه دولت امیدوارکننده بود

وی عملکرد سه ماهه دولت را امیدوارکننده دانست و گفت: طرح حمایت از خانواده مجلس، توجه به معیشت مردم، نبود صف مرغ، تخم مرغ، روغن و سایر کالاهای اساسی از معدود مواردی است که می توان امیدوار بود. نشان داد.

امام جمعه اسدی گفت: آیت الله رئیسی در بحث حمله سایبری اسرائیل به پمپ بنزین ها بسیار خوب عمل کرد و با حضور روی زمین در پمپ بنزین ها عملاً آتش جنگ ابراهیم را شعله ور ساخت و بحران را محدود کرد که در صورت عدم کنترل می تواند منجر به آن شود. به ناآرامی . .

حجت الاسلام هزائی گفت: تلاش دولت در این زمینه و توجه به کالاهای اساسی نشان داده است که نقشه های دشمنان خارجی و برخی مزدوران داخلی را خنثی می کند.

وی توضیح داد: تفاوت دولت فعلی با دولت قبل در جریان بنزین این بود که وقتی دولت قبل قیمت بنزین را به 3000 تن در لیتر رساند، چند روز بعد رئیس جمهور وقت گفت روز جمعه متوجه افزایش قیمت شدم. صبح رئیس جمهور فعلی به میدان آمد.حضور در زمین آیت الله رئیسی آتش بنزین را خاموش کرد.

امام جمعه اسدی گفت: این سوال تفاوت روش و منش دو رئیس جمهور را نشان می دهد. در دولت قبل وزرا باید با رئیس جمهور قرار ملاقات می گذاشتند اما رئیس جمهور فعلی مردی است که همیشه در میان مردم است و این تفاوت اساسی با دولت قبل از نظر فکری است. حضور رئیس جمهور در میدان در میان مردم بسیاری از مسائل از جمله امنیتی، اقتصادی و… را در خود جذب می کند.

حجت الاسلام هزائی گفت: در دولت قبل همیشه شاهد تورم و صف خرید مرغ، تخم مرغ، روغن و سایر کالاهای اساسی بودیم، اما اکنون صف ها کوچک شده و کالاهای اساسی به وفور یافت می شود، اما به نظر می رسد مردم همچنان هستند. بحث مشکل دارند و از گرانی کالاهای اساسی و خودرو و سایر اقلام گلایه دارند، البته احساس می شود عده ای با فکر تکیه بر غرب و تفکر دولت قبل در برخی همچنان در قدرت هستند. جاهایی هستند و همچنان به این هزینه ها دامن می زنند و با تغییر همه وزرا، استانداران و برخی مدیران کل می توان این مشکل را حل کرد.

وی گفت: دولت مردمی آیت الله رئیسی دولت جامعی است که همه شئون جامعه از جمله ورزشکاران را مدنظر دارد. در دولت های گذشته به ورزشکاران قول داده شد اما عمل نکردند. حتی با این حرکت ایران تعدادی از ورزشکاران خود را از دست داد، اما دولت آیت الله رئیسی با روی کار آمدن ورزشکاران و بحث ارتقای آنها پیام داد و حتی در دیداری که ورزشکاران با مقام معظم رهبری داشتند و مسائلی را مطرح کردند، ایشان خطاب به وزیر کردند. ورزش و جوانان آیا مشکلاتی را شنیده اید؟ به این معنی که اگر مشکلات شنیده می شود، باید بررسی شود.

پرهیز از جلسات خانوادگی در حکومت مردمی

امام جمعه اسدیه در خصوص حرفه ای بودن وزرا در انتخابشان گفت: آیت الله رئیسی در این زمینه بسیار خوب عمل کردند و از انتصابات خانوادگی در دولت جلوگیری شد و اگر تعداد کمی از انتصابات خانوادگی توسط فردی صورت می گرفت، انتصابات انجام می شد. تغییر کرد.”

حجت الاسلام هزائی گفت: برای یک وزارتخانه تخصص لازم است اما کافی نیست. در بحث وزرا علاوه بر تخصص، حضور در وسط میدان که خود رئیس جمهور در میدان و بین مردم است، بسیار مهم است.«مردم ارتباط برقرار می کنند.

وی درباره مسائل اقتصادی افزود: یکی از اقداماتی که دولت باید انجام دهد بحث بورس است. دولت باید در این زمینه دخالت کند و مانع از آن شود که عده ای یک شبه ثروتمند شوند و عده ای یک شبه جان صد ساله خود را از دست بدهند.»

اقدامات راهبردی برای آزادسازی دارایی های ایران

امام جمعه اسدی ادامه داد: در بحث اقتصاد اتکا به کشورهای همسایه مهم است، زیرا پول زیادی در دست کشورهای همسایه و پول زیادی در دست کشورهای غربی است که می توان آن را به کشور بازگرداند. کشور از طریق مذاکره و اقتصادی همزمان 3.5 میلیارد دلار از دارایی های کشور در اختیار برخی کشورها آزاد شد که گام راهبردی بسیار خوبی برای حل اقتصاد کشور بود.

حجت الاسلام خزایی گفت: توجه به اقتصاد خرد در جامعه موضوع مهمی است که بسیاری از مردم کشور در اقتصاد خرد به دنبال آن هستند. اگر ثبات قیمت داشته باشیم قطعا اقتصاد ما پویا می شود اما اگر ثبات قیمت نباشد اقتصاد ما آسیب می بیند.

وی گفت: اگر دولت بتواند پول های بلوکه شده را آزاد کند و به کشور بازگرداند، به جای چاپ پول و اوراق، نه تنها اوراق دولتی قبلی پرداخت می شود، بلکه می توانیم پس انداز خوبی در صندوق توسعه ملی داشته باشیم.

اسد درباره استقبال بی‌نظیر دولت‌های شرقی و غربی در دوره ریاست‌جمهوری و دولت ایران گفت: روابط دولت آیت‌الله رئیسی با کشورهای مختلف خارجی نشان داده است که انقلاب اسلامی و ایران ما به دنبال مذاکره با جهان و جهان است. زبان دنیا را بفهمد.» او در دنیا واکنش خوبی نشان می دهد و ایران در مورد مسائل مختلفی که در دنیا رخ می دهد تصمیمات خوبی می گیرد و سیاست مقاومتی که در گذشته داشتیم، دولت آیت الله رئیسی و این ادامه مقاومت یعنی ادامه راه شهید سلیمانی امام خمینی(ره) این ادامه راه و تاکید بر راهی است که مقام معظم رهبری در گام دوم برای ما تبیین کردند.

حرکت قدرت مردم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام هزائی گفت: دولت آیت‌الله رئیسی در این مدت کوتاه با توجه به تعاملاتی که ولیعهد با کشورهای مختلف در این شرایط داشته است، نشان داد که واقعاً در راستای گام دوم در راستای صدور انقلاب و حفاظت و صیانت است. دستاوردهای ما را حفظ می کند و از گذشته ای که در مورد کشورهای منطقه داشته ایم پیروی می کند و انشالله گسترش خواهد یافت و ارتباط ایران را با تمام دنیا فراهم می کند.

وی گفت: متأسفانه تصور ضعیفی که دشمنان و گروه‌های مخالف از این طرز تفکری که امروز در دولت آیت‌الله رئیسی وجود دارد، برخی را به این فکر انداخته است که ما زبان دنیا را یاد نمی‌گیریم یا ارتباطی با دنیا نداریم. این 100 روز کل 8 سال دولت قبل دنیا بود، ما نشان دادیم که دنیا هستیم، بردیم و بردیم، نه آنهایی که شعار پیروزی می دادند و فقط خرج کاروان ها و هیئت های بلندپایه می کردند. کشورهای غربی که برای سرمایه گذاری آمده بودند اما هدف جاسوسی بود و حتی ایران برای آنها هزینه می کرد. برخی قراردادهای پاره وقت نوشتند و برخی پول را گرفتند و به عقب نگاه نکردند.

توجه به جوانان در دولت آیت الله رئیسی

امام جمعه اسدی در خصوص توجه دولت آیت الله رئیسی به جوانان گفت: جوانان در این دولت کاملا مشخص هستند. کاهش میانگین سنی وزرا نشان دهنده توجه به جوانان است، قطعا باید به شکل و شمایل و مسکن بعد از استخدام توجه شود، اگر دولت به بحث اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان جدی بپردازد، قطعا همه چرخ های کشور به حرکت در می آید. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید