عدم پذیرش اهرم، آزادسازی دارایی های مسدود شده را تسهیل کرد/ قدرت ایران در آبراه های بین المللی؛ کلید تجارت امن

ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1784932

عسگر زارای گفت: کره جنوبی و سایر کشورهایی که امروز دارایی های ایران را مسدود کردند به این نتیجه رسیده اند که باید رفتار خود را تغییر دهند زیرا جمهوری اسلامی نمی خواهد اهرم را بپذیرد و در ازای پول خود کالا تحمیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی و حاکمیتی کشور در دولت فعلی و تمرکز مقام معظم رهبری بر دیپلماسی، دولت های مخالف را در عزم ایران تحت تاثیر قرار داده است.

عسگر زارای افزود: کره جنوبی و سایر کشورهایی که امروز دارایی های ایران را مسدود کردند به این نتیجه رسیده اند که باید رفتار خود را تغییر دهند زیرا جمهوری اسلامی آماده پذیرش اهرم و تحمیل کالا در ازای پول خود است.

وی گفت: یکی از حوزه هایی که در سیاست و دیپلماسی داخلی ایران به چشم می خورد، تاکید بر ظرفیت داخلی و جلوگیری از واردات کالاهایی است که می تواند بازار داخلی را تحت الشعاع قرار دهد و این مهم را در حوزه های مختلف شاهد بوده ایم.

زارای افزود: ایران با توان و توانمندی های خوبی در عرصه دانش، فناوری های نوین و دفاعی در راستای منافع ملی، گسترش نفوذ و مقابله با محدودیت های گذشته توانسته است عرصه و دیپلماسی را هم سطح کند.

وی گفت: حضور نیروی دریایی ایران برای تامین امنیت خلیج فارس، عمان و اقیانوس هند و حمایت از آبراه ها برای تجارت امن در منطقه، ارسال سوخت به ونزوئلا و لبنان نشان دهنده افزایش توان اقتصادی ایران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید