ایران ادعای پاکستان را رد کرد. آسمان ایران، امن ترین مسیر برای پروازهای بین المللی

ایران ادعای پاکستان را رد کرد.  آسمان ایران، امن ترین مسیر برای پروازهای بین المللی

روز جدید : عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و هوانوردی ایران ادعای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان مبنی بر احتمال برخورد دو هواپیمای این کشور در آسمان کشورمان را تکذیب کرد.

هادی یوسف پورازری در توییتی نوشت: «گزارش عجیب رئیس شرکت هواپیمایی پاکستان مبنی بر حادثه 2 پرواز پاکستانی در آسمان ایران اسلامی خلاف قوانین و مقررات ایکائو است.» به هموطنان عزیز اطمینان می دهم که این گزارش صحت ندارد و آسمان ایران است. امن ترین آسمان منطقه برای پروازهای بین المللی با تلاش همکاران عزیز کنترلر ترافیک هوایی.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان روز گذشته گفت 2 فروند هواپیمای مسافربری این کشور در آسمان ایران در آستانه برخورد قرار گرفتند. سازمان هوانوردی پاکستان مدعی است این حادثه یکشنبه گذشته و به دلیل خطای انسانی کنترلرهای ایرانی رخ داده است!

در سال‌های اخیر غربی‌ها به بهانه‌های واهی سعی کرده‌اند آسمان ایران را برای پروازهای مسافربری بین‌المللی ناامن کنند، به عنوان مثال، در اواخر سال 1998، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا به همه شرکت‌های هواپیمایی اروپایی هشدار داد که بدون هشدار بیشتر بر فراز آسمان ایران پرواز نکنند. پرواز بالای 25000 پا (7600 متر). این هشدار در جولای 1999 توسط آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا تمدید شد.

در حالی که نوامبر گذشته آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا هشدار پرواز در آسمان ایران را لغو کرد، اکنون به نظر می رسد که برخی کشورهای غربی با استفاده از تحریک سایر کشورها سعی دارند آسمان ایران را برای پرواز هواپیماهای مسافربری ناامن جلوه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید