دور زدن تبریز از خطوط هوایی آتا / کاهش پروازهای تبریز و انتقال پروازهای تهران و مشهد


ساعت: 19:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1876458

شرکت هواپیمایی آتا که برای انجام پروازهای شمال غرب کشور در تبریز راه اندازی شده بود، اخیرا پروازهای خود به تبریز را کاهش داده و هواپیماهای خود را به تهران و مشهد برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آناناج : گروه اجتماعی هواپیمایی آتا در سال 88 با حمایت دولت و استاندار وقت تبریز راه اندازی شد تا کمبود پرواز و هواپیما را جبران کند. شمال غرب از ابتدای راه اندازی این ایرلاین به همه مسئولان استانی توصیه شد برای حمایت از این ایرلاین تازه تاسیس، بلیط تهران را از این ایرلاین تهیه کنند. اما نزدیک به 13 سال پس از ایجاد شرکت هواپیمایی آتا، این شرکت پروازهای خود از تبریز به شهرهای دیگر را کاهش داد.

حتی دفتر مدیریت این شرکت هواپیمایی که طبق قانون باید در تبریز باشد، در سال های گذشته به تهران برده شده است، اما ماجرای دور زدن آتا از تبریز چیست؟


کاهش پروازها و افزایش قیمت بلیط آتا

یکی از کارکنان فرودگاه تبریز درباره کاهش پروازهای آتا از تبریز گفت: شرکت هواپیمایی آتا روزانه 10 پرواز تبریز-تهران داشت که اکنون به 3 فروند هواپیما کاهش یافته است و قبل از آن دو فروند هواپیما شب برای پرواز در صبح در تبریز بودند. ، اما در حال حاضر هیچ هواپیمای شب وجود ندارد.

وی ادامه داد: دستور اضافه شدن خدمات CIP و کترینگ به امبرائر 47 نفره را دادند و بلیت را از 800 هزار تومان به دو میلیون افزایش دادند.

وی با بیان اینکه روزانه 1600 نفر از تبریز به تهران پرواز می کنند، گفت: این روزها ظرفیت پرواز تنها 250 نفر است، خیر و در حال حاضر با کاهش پروازهای آتا مردم دچار مشکل شده اند و هیچکس بلیتی پیدا نمی کند.


به نام تبریز به تهران و مشهد

این مقام فرودگاهی در پاسخ به این سوال که آیا کاهشی در پروازهای تبریز – تهران وجود داشته است، گفت: تقاضا برای بلیت تبریز به تهران کاهش پیدا نکرده است و اگر مسافر کم بود پروازهایی که برای جبران کمبود سازماندهی شده بود، پر نمی شود.

وی با بیان اینکه از تبریز برای پرواز به شهرهای دیگر هواپیما گرفته اند، افزود: قبلاً پروازهای تبریز – کیش و تبریز – نجف داشتیم اما اکنون هواپیماها به مشهد و تهران رفته اند و جالب است که به جای جابجایی مسافران تبریز، پروازهای تهران «رفسنجان رفت!

این مقام فرودگاهی با بیان اینکه آتا مدعی چهار فروند هواپیمای فعال است، خاطرنشان کرد: اولاً آتا دارای 6 فروند هواپیمای فعال شامل دو فروند هواپیمای امبرائر است و ثانیاً حتی اگر هواپیمای فعال هم باشد باید به مردم تبریز خدمت کند نه مردم. در تبریز به دنبال بلیط بگردید و آتا هواپیماهای شما را به تهران و مشهد خواهد برد.

به نظر می رسد نمایندگان و مسئولان استانی باید تعداد پروازهای آتا را که به منظور بهبود پروازهای شمال غرب راه اندازی شده و اکنون به معضلی برای پروازهای تبریز تبدیل شده است، کاهش دهند و بررسی کنند که چرا ابتدا این ایرلاین و سپس هواپیماها تاسیس شده است. از تبریز برنده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید