برقراری پروازهای مشهد-لاهور و مشهد-کراچی

ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797508

پس از توافقنامه گسترش ایران و پاکستان؛

جمهوری اسلامی ایران هما پروازهایی از مشهد به لاهور و کراچی برقرار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با کاهش محدودیت های کرونا و از سرگیری پروازهای شرکت هواپیمایی ملی پاکستان به مشهد مقدس، جمهوری اسلامی ایران «هما» نیز پروازهای خود را بین مشهد و مقاصد پاکستان برقرار کرده است. گسترش پروازهای ایران و پاکستان از جمله موضوعاتی بود که در مذاکرات رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و عبدالرزاق داود نخست وزیر پاکستان در امور تجارت و سرمایه گذاری مطرح شد.

بر اساس این گزارش، اولین پرواز مستقیم هما از فرودگاه مشهد به فرودگاه لاهور پاکستان باعث افزایش تعداد پروازهای بین المللی هما از فرودگاه مشهد شده است. این پرواز در 11 ژانویه از مشهد به پایتخت فرهنگی پاکستان انجام شد. این مسیر پروازی به دنبال درخواست شیعیان پاکستانی برای زیارت حرم علی ابن موسی الرضا (ع)، برای تسهیل تردد تجار و بازرگانان دو طرف و همچنین دانشجویان دو طرف انجام می شود.

طبق برنامه ریزی انجام شده، پرواز شماره 816 شنبه ها ساعت 4:50 صبح هر شنبه ساعت 4:50 صبح از فرودگاه مشهد به مقصد فرودگاه لاهور انجام و ساعت 10 صبح وارد فرودگاه می شود. بازگشت این پرواز در همان روز با شماره پرواز 817 ساعت 11 صبح به وقت محلی فرودگاه لاهور را ترک می کند و ساعت 13:40 به وقت محلی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین می نشیند.

ایران ایر همچنین مسیر مشهد به کراچی و برگشت را به عنوان جدیدترین پرواز بین المللی از 15 دی ماه سال جاری برقرار خواهد کرد. این پرواز در روزهای چهارشنبه هر هفته انجام می شود و اولین پرواز در این مسیر 24 آذرماه سال جاری از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد فرودگاه بین المللی کرج اعظم کراچی انجام می شود.

پرواز این مسیر چهارشنبه ها هر هفته ساعت 9:30 صبح از فرودگاه مشهد مقدس با شماره پرواز 822 حرکت می کند و ساعت 13:25 به فرودگاه کراچی می رسد.بازگشت این پرواز در همان روز با پرواز شماره 823 فرودگاه کراچی را ساعت 2 ترک می کند: ساعت 30:25 به وقت محلی و ساعت 15:40 در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد فرود می آید.

هما جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر شنبه و چهارشنبه هر هفته از مشهد به فرودگاه کویت پرواز دارد. همچنین پروازهای ایران ایر از تهران به کراچی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید