تعامل مثبت دولت آیت الله رئیسی منجر به آزادسازی 3.5 میلیارد دلار از دارایی ایران شد.

ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784530

کامران گازنفری گفت: آزادسازی 3.5 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران به دلیل همکاری خوب سایر کشورها با دولت ایران است و این نوع تعامل می تواند برای کشور امیدوارکننده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامران غضنفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس درباره دیدار بی سابقه دولت های خارجی با دولت آیت الله رئیسی اظهار داشت: کشورهای دیگر نیز از دولت های آیت الله رئیسی استقبال کرده اند و در تلاش برای ایجاد تعامل و ارتباط هستند. دولت.» حسن روحانی به این دلیل است که این دولت ها برای دولت روحانی نقشی نداشتند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه نقش آفرینی همه جانبه دولت آیت الله رئیسی در شرایط کنونی جهان، گرایش سایر دولت ها را برانگیخته است، گفت: ایشان کشور را تنها گذاشته بودند و کاری به امور کشور نداشتند.

نویسنده قطعنامه محرمانه گفت: کارآمدی دولت آیت الله رئیسی باعث شد تا سایر کشورها تحولات ایران را از نزدیک دنبال کنند و با آگاهی از حوادث ایران سعی در برقراری روابط دیپلماتیک داشته باشند. نظارت بر تلاش های دولت اصلی برای کار و تلاش برای حفظ روابط با ایران در داخل و خارج.

وی گرایش های سیاسی دولت کنونی را یکی دیگر از عوامل خوشایند در برقراری روابط با ایران برشمرد و افزود: در چند سال گذشته تلاش هایی برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای از جمله دولت های رسمی صورت گرفته است اما این امر محقق نشده است. آیت‌الله رئیسی، کشورهای عضو، از عضویت ایران در این معاهده استقبال می‌کنند و جمهوری اسلامی باید عضو رسمی معاهده شانگهای تلقی شود.

این کارشناس سیاسی ادامه روند انقلابی در دولت آیت الله رئیسی و به رسمیت شناخته شدن سایر کشورها به عنوان مناصب سیاسی را یادآور شد و گفت: آزادسازی 5.3 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران به دلیل همکاری خوب سایر کشورها با دولت ایران است. این نوع تعامل می تواند نویدبخش تاثیر مثبت بر وضعیت کشور باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید