بازدید آیت الله رئیسی از فعالیت های «پرتال ملی مجوزهای کسب و کار» وزارت اقتصاد و دارایی


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820035

رئیس جمهور از فعالیت های پورتال ملی مجوزهای کسب و کار بازدید و ابراز امیدواری کرد این اقدامات موجب تسهیل در شروع فعالیت های اقتصادی و رونق کسب و کار، تولید و اشتغال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار معاونان و روسای وزارت اقتصاد و دارایی از فعالیت های پورتال ملی مجوزهای کسب و کار نیز بازدید کرد و در جریان جزئیات فعالیت ها و اقدامات این مجموعه قرار گرفت.

دکتر رئیسی در این بازدید ضمن تشکر از زحمات انجام شده در این مرکز، سوالاتی در خصوص جزئیات مراحل ثبت نام، میزان موفقیت در روزهای اخیر و پایداری پرتال ملی مطرح کرد و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات موجب تسهیل امر شود. راه اندازی فعالیت های اقتصادی و رونق کسب و کار، کار، تولید و افزایش اشتغال.

پرتال ملی صدور مجوز کسب و کار یک بستر اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه شورای تنظیم مقررات و بهبود فضای کسب و کار است که شرایط، مدارک، مجوزهای مورد نیاز، قیمت و زمان صدور مجوز را برای تمامی مشاغل کشور توضیح می دهد. نامفهوم و قابل فهم ارائه می دهد.

این پرتال تنها مرجع رسمی برای اعلام شرایط صدور پروانه کسب و ارائه مرجع قانونی صادر کننده کلیه جوازهای کسب در کشور می باشد.

بر اساس ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی، اصل 44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی، «شورای مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار» به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی موظف است شرایط و مراحل را شفاف سازی کند. و هزینه های صدور جواز کسب برای هر شهروندی به راحتی در این سایت از شرایط و مراحل اخذ جواز کسب مورد نظر مطلع شده و در صورت درخواست از پورتال تخصصی مجوز مورد نظر را به راحتی و در کمترین زمان ممکن اخذ نماید.

دبیرخانه شورای مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار در مرکز ملی تحقیقات، پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی مستقر است و مسئولیت مدیریت پورتال ملی مجوزهای کسب و کار را بر عهده دارد.

از وظایف اصلی این پورتال می توان به شفاف سازی شرایط، مدارک، زمان و هزینه های مورد نیاز برای صدور مجوز کلیه مشاغل، ارائه مرجع اصلی صدور مجوز هر کسب و کار، تسهیل شرایط، مدارک، زمان و هزینه های مورد نیاز برای صدور مجوز کلیه مشاغل، ثبت نام از پروانه کسب و کار اشاره کرد. متقاضیان، دستورالعمل ها و دستورالعمل های آن را به درگاه تخصصی صادرکننده مجوز، پشتیبانی و پیگیری جهت اخذ مجوز مورد نظر متقاضی در زمان اعلام شده و اقدام قانونی در صورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه می باشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید