چرا فعالیت بدنی در محیط کار مهم است؟ مزایای فعالیت بدنی برای کسب و کار شما


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809419

این کارشناس ورزشی فواید فعالیت بدنی در محیط کار را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سمیه الماسی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص فواید فعالیت بدنی در محیط کار گفت: فعالیت بدنی فواید زیادی هم برای جسم و هم برای ذهن دارد، به همین دلیل است که سازمان ها روز به روز ورزش های فردی و تیمی را به عنوان بخشی از روز کاری تبلیغ می کنند. ارگونومی بهتر، افزایش بهره وری. و بهبود کلی فرهنگ محیط کار تنها بخشی از مزایای آن است.


چرا فعالیت بدنی در محل کار مهم است؟

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که بزرگسالان بین 18 تا 64 سال حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش متوسط ​​داشته باشند که می توان آن را به جلسات تقسیم کرد: برای مثال 30 دقیقه در روز به مدت پنج روز در هفته.

وی افزود: با توجه به اینکه کار بخش بزرگی از زمان بیدار شدن ما است و کار در خانه و خانواده بخش بزرگی از آنچه باقی مانده است، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از ما این کار را نمی کنیم. ما می توانیم سهمیه هفتگی خود را تامین کنیم.

الماسی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها اولویت دادن به فعالیت بدنی در محیط کار است تا همه در طول هفته کاری هر روز حداقل 30 دقیقه فرصت تمرین داشته باشند.

سمیه الماسی گفت: فعالیت بدنی فواید سلامتی وسیعی برای همه کارکنان دارد، چه آمادگی جسمانی برای کارشان لازم باشد و چه نباشد. این اغلب برای کارکنان اداری نادیده گرفته می شود، زیرا نقش آنها به طور طبیعی غیرفعال است. اثرات منفی درازمدت این وضعیت بر سلامتی همیشه توسط کارمندان یا کارفرمایان در نظر گرفته نمی شود.

وی گفت: با این حال، نیروی کار سالم یکی از با ارزش ترین دارایی های شرکت است، بنابراین کارفرمایان باید برای تشویق فعالیت بدنی به ویژه ورزش های گروهی در طول روز کاری بیشتر تلاش کنند.


* فواید فعالیت بدنی برای سلامتی

الماسی گفت: اولین و بارزترین فایده فعالیت بدنی این است که به ما در حفظ وزن سالم کمک می کند. با توجه به اینکه چاقی در حال حاضر یک مشکل عمده بهداشتی در اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است، برخی از بیماری های جدی که 30 دقیقه ورزش متوسط ​​در روز می تواند از آنها پیشگیری کند عبارتند از: بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سکته مغزی و انواع سرطان ها.
وی گفت: حفظ وزن مناسب و انجام ورزش های قلبی عروقی کافی برای محافظت از بدن در برابر این مشکلات سلامتی ضروری است.

او گفت: «ورزش می تواند اثرات مشکلات سلامت روان را کاهش دهد زیرا بدن ما اندورفین ترشح می کند. ترشح هورمون‌های شادی زمانی افزایش می‌یابد که درگیر فعالیت بدنی می‌شویم، که می‌تواند احساس استرس و اضطراب را کاهش دهد، به ما کمک کند احساس مثبت‌تر، پرانرژی‌تر و توانایی مقابله با موقعیت‌های استرس‌زا داشته باشیم و می‌تواند منجر به بهبود قابل توجهی در سلامت روانی کارکنان شود.


* مزایای فعالیت بدنی برای کسب و کار شما

سمیه الماسی گفت: برخی از مزایای داشتن نیروی انسانی مناسب و سالم مشهود است و برخی دیگر گاهی نادیده گرفته می شود. کارمندان سالم کمتر مرخصی می گیرند، بنابراین هزینه مرخصی برای کسب و کار شما کاهش می یابد. آنها همچنین در محل کار احساس انگیزه و بهره وری بیشتری می کنند، نقش فعالی در ایجاد فرهنگ محیط کار مثبت دارند، با همکاران کار می کنند و کمتر درگیر مسائل محل کار هستند.

وی افزود: از دیدگاه سازمان‌ها، فراهم کردن فرصت‌هایی برای حضور کارکنان در ورزش به حفظ سلامت روحی و جسمی کارکنان کمک می‌کند، زیرا نشان دادن اینکه به سلامت آنها اهمیت می‌دهید، باعث می‌شود آنها احساس ارزشمندی کنند.

وی گفت: توجه به سلامت و رفاه کارمندی مانند این می تواند به شما کمک کند تا بهترین استعدادها را هنگام استخدام جذب کنید. او آنجاست. تمرینات تیمی به ویژه برای ایجاد روابط و زبان مشترک بین همکاران مهم است. این به طور مستقیم منجر به کار تیمی بهتر و فرهنگ منسجم تر در محل کار می شود.


برای تشویق ورزش در محل کار چه کاری می توانید انجام دهید؟

او گفت: «چندین قدم وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که تیم شما به سهمیه روزانه و تمرینات خود در طول روز دست می‌یابد. این موارد عبارتند از: راه اندازی یک باشگاه ورزشی در محل یا در نظر گرفتن عضویت در باشگاه به عنوان بخشی از مزایای کار کارکنان، سازماندهی پیاده روی تیمی برای استراحت یا پیاده روی، تشویق کارکنان به ترک دفتر ناهار، چاپگرها و قرار دادن سایر لوازم جانبی اداری که اغلب استفاده می شوند. ایستگاه های کاری برای تشویق مردم به بلند شدن و حرکت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید