بایدها و نبایدهای روزهای گرم سال/ فعالیت بدنی مناسب راه حلی برای اصلاح خلق و خو است

وی افزود: میزان بالای قند موجود در نوشیدنی های خنک کننده طبیعی باعث دفع آب بیشتری از بدن می شود که این امر باعث بروز مشکلات دیگری می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: در فصل تابستان نیز مصرف میوه هایی مانند گلابی، خیار و هندوانه توصیه می شود.

کشاورز در پاسخ به این سوال که خوردن چه غذاهایی در گرما توصیه می شود، تصریح کرد: غذاهایی که به قدرت هضم کمتری نیاز دارند و به راحتی قابل هضم هستند برای فصل گرما مناسب هستند. از جمله این غذاها می توان به دوغ خیار، انواع سوپ جو، سالاد، نان، پنیر، سبزیجات و غذاهای پخته اشاره کرد.


از ورزش شدید در تابستان خودداری کنید

این متخصص طب سنتی ادامه داد: از مصرف گوشت های چرب مانند گوشت گاو و شتر، غذاهای تند و شیرینی جات در فصل گرما پرهیز کنید و مصرف سبک و کم آن ضروری است.

وی در ادامه به راهکارهای تنظیم خلق و خو پرداخت و خاطرنشان کرد: در فصل تابستان فعالیت بدنی سبک، مصرف غذاهای سبک، نوشیدنی های مناسب، خواب و فعالیت بدنی متناسب با مزاج توصیه می شود و در صورت بروز علائم گرمازدگی توصیه می شود. توصیه می شود با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

کشاورتز اذعان داشت: در فصل گرما فعالیت بدنی باید سبک باشد و در مواقعی که دمای هوا کمتر است انجام شود و از انجام فعالیت های شدید به مدت طولانی خودداری شود.


رعایت اعتدال در همه امور زندگی، اصل زندگی در فصل تابستان

این متخصص طب سنتی با اشاره به راهکارهای کاهش بوی بد بدن تصریح کرد: این کار باید از اصلاح وضعیت گوارشی بدن و با توجه به سلامت معده و نحوه دفع بدن، عملکرد کبد، کلیه ها و غده تیروئید و … شروع شود. استفاده از امکانات آزمایشگاهی در صورت لزوم

وی ضمن تشریح پیشگیری از گرمازدگی گفت: در این حالت سیستم تنظیم دمای بدن به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای گرم یا تولید گرمای بیش از حد در بدن یا هر دو از کار می افتد و بدن نمی تواند گرمای زیادی را خارج کند. در نتیجه دما بالا می رود و علائمی مانند خشکی داغ پوست، تعریق، اختلال تنفسی و گرفتگی عضلات ظاهر می شود.

کشاورز ادامه داد: بهترین شیوه زندگی در فصل تابستان اعتدال در همه امور زندگی، خواب و استراحت کافی، فعالیت بدنی و ورزش متوسط، استفاده از لباس های نخی تیره و رعایت تدابیر غذایی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید