انواع بدن را بشناسید / ورزش های مناسب برای تیپ بدنی شما چیست؟


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806742

یک کارشناس حوزه ورزش در مورد انواع بدن و ورزش و حرکات مناسب با آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سمیه الماسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، درباره انواع اندام و تمرینات و حرکاتی که برای او مناسب است، اظهار داشت: این که در چه تیپ بدنی هستید و چگونه باید تمرین کنید بسیار مهم است. شاید نام 3 تیپ بدنی مختلف را شنیده باشید، اما آیا می دانستید که ورزش برای تیپ بدن شما نیز مهم است؟

این کارشناس ورزشی گفت: تیپ بدنی شما بیشتر ژنتیکی است، اما این بدان معنا نیست که شما در دسته ژنتیکی قرار دارید. اگر اندام لاغرتری دارید، احتمالاً هرگز نوع ساعت شنی نخواهید داشت، اما راه هایی وجود دارد که می توانید تمرین کنید تا از تیپ بدنی و اندام خود بیشترین بهره را ببرید.

وی در مورد سه نوع اجسام گفت: سه نوع اجسام عبارتند از اکتومورف، مزومورف و اندومورف; شما می توانید ایده خوبی در مورد اینکه این تیپ های بدنی چگونه به نظر می رسند و در کجا تمایل به ذخیره چربی یا ماهیچه دارند، داشته باشید.

الماسی ادامه داد: «البته همه دقیقاً یک نوع نخواهند بود، اما ممکن است متوجه شوید که ویژگی هایی وجود دارد که بیشتر در ظاهر شما دیده می شود. بیایید کمی بیشتر آن را تجزیه کنیم و در مورد هر نوع بدن با جزئیات بیشتر و همچنین نحوه نزدیک شدن به تمرینات قدرتی و کاردیو برای دستیابی به حداکثر نتایج صحبت کنیم.


* نوع اکتومورفیک

سمیه الماسی گفت: اکتومورف به طور طبیعی بسیار ضعیف، ران ها و شانه هایش باریک، چربی بدنش بسیار کم و دست ها و پاهایش بسیار ضعیف است. یک اکتومورف ممکن است چیزی شبیه این بگوید: «هرچقدر هم که بخورم، نمی توانم وزن اضافه کنم.» برخلاف تصور رایج، همه برای کاهش وزن تلاش نمی کنند.

«با وزنه های سنگین و استراحت زیاد بین ست ها (3-2 دقیقه) و بین آنها
ورزش (5 دقیقه) و تمرین فقط 1-2 اندام در روز برای جلوگیری از مصرف کالری زیاد.

وی افزود: 5-10 تکرار و 6-8 ست از هر تمرین را هدف گذاری کنید. بین تمرینات به اندازه کافی استراحت کنید و هرگز گروه عضلانی دردناک را تمرین ندهید.


* تمرین قلبی برای اکتومورف ها

الماسی گفت: نیاز به تمرینات قلبی برای این تیپ بسیار کم است. دوچرخه سواری متوسط ​​تا متوسط ​​و پیاده روی سریع را به عنوان یک فعالیت قلبی آرامش بخش تر برای کاهش استرس در نظر بگیرید.


* نوع مزومورفیک

سمیه الماسی گفت: مزومورف یک تیپ بدنی بین اکتومورف و اندومورف است که به راحتی می توانند عضله سازی کنند و از نظر ژنتیکی یک تیپ بدنی ایده آل برای بدنسازی هستند. آنها دارای پاهای بسیار قوی، شانه های پهن و کمر باریک تر هستند، به طور کلی چربی بدن آنها نیز بسیار کم است.

وی در خصوص تمرینات قدرتی مزومورف ها نیز گفت: هر چه تمرینات متنوع تر باشد، نتیجه بهتری حاصل می شود، تمرینات با وزنه سبک، متوسط ​​و سنگین و همچنین تمرینات با وزنه نیز برای این نوع تمرینات مناسب است. اسکات بیس، ددلیفت، قفسه سینه، شانه ها و … مناسب هستند. با وزنه های سنگین و به دنبال آن تمرینات جداگانه با وزنه های متوسط ​​/ سبک.

این کارشناس ورزشی گفت: برای اکثر تمرینات روی 8 تا 12 تکرار تمرکز کنید. وقتی صحبت از تمرین پا به میان می‌آید، می‌توانید وزنه‌های بسیار سنگین را با حدود شش تکرار و وزنه‌های بسیار سبک یا بدون وزنه با ۲۵ تا ۳۰ تکرار در سه تا پنج ست اضافه کنید.

وی افزود: هر فعالیت تمرینی قدرتی دیگری را که برایتان سرگرم کننده است و می خواهید امتحان کنید، اضافه کنید، مانند تمرینات مقاومتی.

وی درباره تمرینات قلبی مزومورف ها افزود: 3 روز در هفته تمرین هوازی را می توان در 15 تا 30 دقیقه انجام داد.


* نوع اندومورفیک

سمیه الماسی خاطرنشان کرد: تیپ بدنی اندومورفیک گردتر و گلابی شکل است و تمایل به ذخیره چربی بیشتری در بدن به خصوص در پاها و بازوها دارند. عضله سازی برای اندومورف بسیار سخت تر است و افزایش وزن بسیار آسان تر است. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، نمی توانید روی مبل بنشینید و ژنتیک خود را مقصر بدانید! شما می توانید از بدن خود سپاسگزار باشید و برای سالم تر شدن و سالم تر شدن تلاش کنید – ممکن است کمی بیشتر و بیشتر از مزومورف طول بکشد.

او گفت: «تمرینات قدرتی اندومورف». می تواند ترکیبی از
وزن خود را با یک برنامه و همچنین وزنه برداری متوسط ​​انجام دهید. به طور کلی ورزش می تواند هر نوع بدنی را تحت تاثیر قرار دهد، اما پاسخ هر تیپ بدنی به ورزش نیز بسته به ژنتیک هر فرد متفاوت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید