سفر معاون وزیر ورزش و جوانان به فرانسه/پیشنهادات پولادگر در همایش بین المللی تربیت بدنی و ورزش

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، تقی زاده از آغاز اجلاس سران CIGEPS (از فردا (پنجشنبه) در پاریس فرانسه خبر داد و با حضور سید محمد پولادگر به تشریح برنامه های نایب رئیس قهرمانی و حرفه ای پرداخت. توسعه ورزش



وی گفت: در این جلسه معاون وزیر ورزش و جوانان کشورمان با ارائه گزارشی از دستاوردهای ورزشی، پیشنهاداتی در زمینه توسعه همه جانبه ورزش جمهوری اسلامی ایران، میزبانی اجلاس بعدی در ایران، برگزاری جلسه پانل تخصصی ایران در نشست قبل از کنفرانس بین المللی وزیران مسئول تربیت بدنی و ورزش (MINEPS) پرداخت خواهد کرد.

رئیس دفتر امور بین الملل ادامه داد: ارائه گزارشی از آخرین نوآوری ورزشی کشور، پیشنهاد برگزاری رویدادهای ورزشی در حاشیه اجلاس وزیران، از جمله رویداد نوروزگاه (جام رئیس جمهور) تحت عنوان بازی های نوروزی توسط جمهوری اسلامی ایران. ایران و ثبت آن در یونسکو و اعلام نظر جمهوری اسلامی ایران و پیشنهادات درج سند اجلاس وزیران از دیگر مواردی است که معاون توسعه مسابقات قهرمانی و حرفه ای رئیس جمهور تشریح خواهد شد. کشورمان در این دیدار

وی در خصوص برگزاری اجلاس CIGEPS افزود: در این جلسه دستور کار و برنامه کنفرانس وزیران تصویب و به تهدیدات لازم برای برگزاری نشست وزیران رسیدگی خواهد شد.
تقی زاده افزود: یونسکو، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، سازمان تخصصی سازمان ملل متحد است که هدف آن ایجاد صلح، توسعه پایدار و ریشه کنی گفت وگوی بین فرهنگی است.

وی افزود: کمیته بین دولتی تربیت بدنی و ورزش (CIGEPS) در سال 1978 به منظور ارتقای نقش و اعتبار ورزش و ارتباط آن با دیپلماسی عمومی تأسیس شد. یونسکو از طریق CIGEPS توانایی منحصر به فردی برای اجرای اقدامات دولت در زمینه ورزش دارد.

رئیس دفتر روابط بین‌الملل وزارت ورزش یادآور شد: این اجلاس به دلیل ماهیت بین‌دولتی‌اش، این ظرفیت را دارد که کشورهای مختلف را متحد کند و زمینه را برای دولت‌ها فراهم کند تا با تلاش‌های هماهنگ، منافع ملموس اجتماعی و اقتصادی ورزش را بهینه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید