وزیر ورزش، جوانان و ورزش درگیر تاریخچه بودجه کشتی می شود/ نتیجه کار پولادگر جز نابودی ورزش نیست!


ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878802

فولادساز جلوی کشتی است و به ما حق نمی دهد.

نایب رئیس فدراسیون کشتی با انتقاد از معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان خواستار در نظر گرفتن حمید سجادی در بودجه این فدراسیون شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت فدراسیون کشتی، حمید سوریان گفت: موفقیت ها و افتخارات کشتی بر هیچکس پوشیده نیست و تنها کسب 63 درصد مدال های ایران در المپیک گویای همه چیز است و هیچ شکی باقی نمی گذارد که کشتی اولین ورزش کشور است. “البته مسئولان ارشد ورزش چه در وزارتخانه و چه در کمیته ملی المپیک در مصاحبه ها و صحبت های خود تاکید کردند که این اولین کشتی ورزشی در کشور است، اما آیا در عمل چنین تاکیدی اعمال می شود؟”

وی با اشاره به تصمیم غیرقانونی وزارت ورزش برای بازنشانی بودجه کشتی افزود: برخلاف شایعاتی که در مورد توجه به کشتی وجود دارد، در عمل بدیهی است که کشتی ورزش اول کشور محسوب نمی شود! بودجه کشتی امسال صفر؟ آیا این نشانه توجه به اهمیت کشتی است یا بی توجهی به اولین رشته ورزشی کشور به نام کشتی؟

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: امروز آقای پولادگر به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با دعوا مواجه است و از کوچکترین حق قانونی برای مبارزه محروم است. آقای سجادی همین چند روز پیش در حاشیه جام تختی قول دادند که از هیچ حمایتی از کشتی فروگذار نکنند. آقای پولادگر برای توجیه کار غیرحرفه ای خود عملا فدراسیون های دیگر را جلوی کشتی می اندازد. نتیجه چیزی جز نابودی این ورزش نیست.

سوریان با بیان اینکه این ناهماهنگی در رفتار و عملکرد وزارت ورزش می تواند مشکلات زیادی را برای ورزش قهرمانی در مسابقات پیش رو به ویژه المپیک پاریس ایجاد کند، انتظارات مسئولان ورزش از این مبارزه را برشمرد و گفت: دو مورد وجود دارد. سال‌ها تا بازی‌های المپیک باقی مانده است. بازی‌های پاریس. “مانند تمام دوره‌های گذشته، بار مدال‌ها همچنان بر دوش کشتی است و همه انتظار دارند کشتی رنگارنگ‌ترین مدال‌ها را کسب کند. یک منطقه، واضح‌ترین چیز در یک سیستم مدیریتی این است. تا آنقدر که انتظار دارید آن را حفظ کنید.

دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک افزود: آیا وزارت ورزش آنقدر که انتظار داشت از مبارزه حمایت کرد؟ به جرات می توان گفت که این کشتی هرگز به اندازه مدال های کسب شده بودجه دریافت نکرده است. آقای دبیر گفت درست است که بودجه ورزش کم شده و بودجه کشتی نباید آنقدر که باید باشد. با وجود بودجه غیرواقعی برای ورزش، من معتقدم حق واقعی مبارزه هرگز توسط این چانه کوچک بودجه ورزش پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید نیز همین حداقل بودجه از مبارزه دریغ شد، خاطرنشان کرد: کارکنان وزارت ورزش به بهانه 70 میلیارد کمک مجلس به کشتی که از سایر فدراسیون ها بهره مند شده اند، بودجه ای در اختیار دارند. مبارزه برای سال جدید. اما همانطور که رئیس فدراسیون خاطرنشان کرد، کمک های مجلس ربطی به بودجه سالانه فدراسیون ندارد که باید از سوی وزارت ورزش تامین شود و این دو موضوع از هم جدا هستند.

سوریان گفت: چنین رفتاری از سوی وزارت ورزش جایگاه این وزارتخانه را پایین می آورد. افتخارات مبارزه در تاریخ ورزش ایران برای مسئولان درک نشده است.

نایب رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به برخی صحبت های معاون ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در مجمع، بر موفقیت یکی از رشته های المپیک لندن برای تحت الشعاع قرار دادن نتیجه تاکید کرد. کشتی فرنگی گفت: یک نقره و دو برنز و در مجموع 7 مدال بهترین نتیجه را در بین سایر رشته های بازی های المپیک لندن دارند. با وجود این آمار معتقدم همه فدراسیون ها و همه قهرمانان ورزشی برای موفقیت در مسابقات قهرمانی المپیک و جهان یک دل هستند و کشتی و سایر رشته ها یک هدف مشترک دارند و آن بالا بردن پرچم ایران است و آقای پولادگر نباید چنین ادعاهای دروغینی داشته باشد سعی کنید رشته های دیگر را علیه کشتی هدایت کنید.

وی واکنش جامعه کشتی به صفر شدن غیرقانونی دعوا توسط وزارت ورزش را نشان از حسن نیت و دغدغه اهالی این رشته مدال آور برای آینده ورزش ایران دانست و خاطرنشان کرد: این کار را نمی کنم. . معاون توسعه ورزش قهرمانی باید بداند که وزارت ورزش یک فدراسیون تکواندو نیست که همه چیز به خود فرد بستگی دارد و بدون توجه به واقعیت ورزش قهرمانی بدون کار کارشناسی می توانند به موقع تصمیم بگیرند.

سوریان با تاکید بر اینکه رهبری و تصمیمات غیرحرفه ای آقای پولادگر جز تقسیم بندی در ورزش هیچ فایده ای نخواهد داشت، تاکید کرد: کارنامه ایشان در فدراسیون تکواندو در سال های اخیر کاملاً مشخص است و نباید اجازه دهیم اتفاقی که برای تکواندو افتاد. در ورزش اتفاق بیفتد «آقای سجادی باید این تصمیم غیر کارشناسی را بگیرد.

سوریان در پایان از وزیر ورزش خواست تا جلوی بی عدالتی در قبال دعوا را بگیرد و گفت: آقای سجادی نباید نسبت به تصمیمات غیرکارشناسی وزارت ورزش قهرمانی بی تفاوت باشد و تا یکی دو روز آینده تصمیم لازم را بگیرد. این ارتباط را بگیرید و اجازه ندهید ورزش ایران هم به سرنوشت تکواندو دچار شود.

دیدگاهتان را بنویسید