«منشی» نیازی به کشتی ندارد. کشتی گیر به او نیاز دارد/ شاید «پولادگر» می خواهد کشتی گیر هم به سرنوشت فدراسیون وزنه برداری دچار شود!


ساعت: 08:05
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878732

توقع مبارزه به عنوان ورزش ملی، مذهبی و محلی ما ایرانیان انضباطی نیست.

مربی اسبق تیم ملی کشتی کشورمان گفت: دعوا کارهایی کرد تا فدراسیون های دیگر برای پیشرفت خود ما را دنبال کنند، آیا دوست دارید این مبارزه به سرنوشت وزنه برداری برسد؟!

جمشید حیرآبادی مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و رئیس هیئت کشتی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی دانا در خصوص حواشی برگزاری مجمع سالانه فدراسیون گفت: کشتی وزنه سنگینی بر دوش دارد؛ در حالی که این کشتی در سال 1380 به پایان رسید. چه بخواهیم چه نخواهیم این بار سنگین بدون کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به تنهایی قابل تحمل و حمل نیست.

وی ادامه داد: اتفاقات دیروز تقابل نیست. بلکه درخواست کمک یک فدراسیون از وزارت عالی است تا این رشته بزرگ در مسیر رسالت بزرگ اهتزاز پرچم ملی و افتخارآفرینی در عرصه های مختلف بین المللی تنها نباشد. در غیر این صورت این مسیر تکمیل نمی شود.

خیرآبادی درباره بودجه مورد نظر گفت: همه فدراسیون ها حق دریافت بودجه و حمایت دارند و همه بودجه های مناسب باید پرداخت شود، اما توقع مبارزه به عنوان یک ورزش ملی، مذهبی و محلی برای ما ایرانی ها نظم و انضباط نیست و باید ارزش داشته باشد. بودجه.

وی در این خصوص گفت: بیش از 100 مدال طلای جهانی و المپیک و همچنین بیش از 60 درصد مدال های تاریخی المپیک ایران; آیا همین مبلغ برای کشتی از کل بودجه ورزش اختصاص می یابد؟ خیر بودجه فدراسیون نسبت به تورم اخیر افزایشی نداشته است. حداقل 4 سال حمایت و برنامه ریزی برای المپیک شکل می گیرد نه آنطور که هست!

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: اگر وزارتخانه به تحریک رئیس دلسوز و دغدغه مند فدراسیون کشتی ادامه دهد، دود آن نه تنها به چشم کشتی می رود، بلکه به تمام ورزش های ایران از جمله وزارتخانه می رود. کمیسیون و کل خانواده ایران تاوان این چالش را خواهد داد. اگر علیرضا دبیر یک ریال از این بودجه ها را خرج خودش کرده است، کلاً او را قضاوت کنید!

حیرآبادی همچنین تاکید کرد: آیا باید از این ایده حمایت از کشتی حمایت کرد یا در کنار آن ایستاد؟ کارمندان وزارتخانه نباید سطحی نگر باشند و رو به کشتی نباشند بلکه به کشتی کمک کنند. در المپیک امید کلی کاروان ایران در رشته های 3-4 است که مبارزه اصلی ترین آن است. حقیقت را کتمان نکنیم. عملکرد حفاظت شده کشتی به معنای آمار است و وزارتخانه ها از اینکه آمار چیست آگاه هستند.

سرمربی سابق تیم کشتی آذربایجان گفت: من خودم در هیئت استان برای کشتی هزینه می کنم اما اگر این موضوع منجر به قطع بودجه من شود چرا باید به این کار ادامه دهم؟ برای فدراسیون راه های درآمدزایی بالاتر از بودجه ماست و ربطی به بودجه وزارتخانه ندارد. این حق ماست و منشی حق کشتی را می گیرد.

وی با اشاره به انتقادات به ساخت و ساز فدراسیون اذعان داشت: آیا وظیفه شما صرف بودجه عمرانی است؟ خب شما کاری به این مشکلات ندارید! ما در ناممکن می مانیم و کسی توجه نمی کند؟ ما در حال حاضر ساختارهایی را داریم که سال ها آرزوی آن را داشتیم و اکنون در این زمینه به آرامش رسیده ایم.

رئیس هیئت کشتی استان کردستان در این خصوص گفت: آیا انتظار دارند با آنها مبارزه کنیم؟ کودکان را نمی توان در هر زمانی به استخر برد یا در رستوران نگه داشت. به همین دلیل است که هم استخر و هم رستوران برای تقویت روحیه و جسم آنها ساخته شده است. کشتی کارهایی کرده است که فدراسیون های دیگر برای پیشرفتشان ما را دنبال می کنند، دوست دارید کشتی به سرنوشت وزنه برداری دچار شود؟!

حیرآبادی با اشاره به جلوگیری از اعزام مربی، پزشک و ماساژور خاطرنشان کرد: یک بار تیم امید را به جام جهانی رساندم. روس ها حداقل 18 مربی و حتی یک سرآشپز همراه خود داشتند، اما ما فقط دو مربی داشتیم. چگونه می توان با این امکانات ضعیف و این موانع وارد جنگ با ارتش روز متدیست شد و به نتیجه رسید؟ در روز مسابقه اگر این مشکلات پیش بیاید تمام تلاش های چندین ساله ارتش و هزینه های میلیاردی ممنوع می شود.

وی در این خصوص توضیح داد: نه تنها در هزینه ها صرفه جویی نکرده ایم، بلکه مانع نشاط جامعه می شویم. لازم است بررسی کارشناسی توسط کارشناسان کشتی در وزارتخانه انجام شود تا این موضوع حل شود و به نفع همه ورزش ایران باشد.

وی گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند همه برنامه های ما به هم می ریزد و فدراسیون متوقف می شود. منشی حرف قشنگی زد. وی گفت: بیایید هزینه اردوها و اعزام خود را بپردازیم. “ما هیچ چیز دیگری نمی خواهیم.” خوب، یک محموله بیش از 60000 تا 70000 یورو هزینه دارد. این شرکت به 300 فرانک برای هر کشتی گیر و 180 فرانک در هر شب در هتل خود نیاز دارد.

حیرآبادی در نهایت گفت: پولادگر بنشیند حساب کند; بیهوده گفتیم؟ بعد از مدت ها کشتی با منشی به توافق رسید و همه سر یک میز قرار گرفتند. منشی به کشتی نیاز ندارد، اما کشتی به کشتی نیاز دارد. او تاکنون با ارتباطاتش پول آورده و کشتی را خرج کرده است، اما نباید جلوی آن بایستد و آن را سر کار بگذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید