شاید بیرانوند دچار غرور کاذب است/عابدزاده و نیازی به تجربه دروازه بان تیم ملی ندارد.

ساعت: 08:17
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1783849

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: عابدزاده و نیاز به حفاظت با کیفیت در دروازه تیم ملی دارد اما حالا بیرانوند باید خودش را جمع کند تا دروازه تیم ملی را به خطر نیندازد.

سعید عزیزیان دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص دیدار تیم ملی فوتبال ایران و لبنان گفت: اینکه تیم ملی نتوانست نمایش همیشگی خود را اجرا کند و سقوط کرد. پشت سر رقیبش ما در بیشتر زمان بازی مالکیت توپ را در اختیار داشتیم، اما برای ما کارساز نبود.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: در این بازی سامان کودوس نتوانست از پس ماموریت محول شده برآید و خلاء یک طراح و یک هافبک خوشبین برای تغذیه سردار آزمون به شدت احساس می شد. دیدیم تا وحید امیری به خط هافبک آمد، کناره ها را نگه داشتیم و شرایطمان مسموم تر شد.

عزیزیان در این خصوص گفت: مهدی طارمی و سردار آزمون قبل از بازی با تیم ملی فوتبال لبنان موقعیت های مناسبی را برای خود ایجاد کردند اما آزمون در این دیدار تنها و عصبی بود؛ در حالی که تیم ملی فوتبال لبنان در این دیدار به میدان رفت. چون توپ های مناسبی برای او ارسال نشد. هافبک های تیم ملی کیفیت خوبی دارند اما همه برابر هستند.

این مربی فوتبال درباره اشتباه علیرضا بیرانوند گفت: علیرضا گلر خوب است و نباید در این سطح اشتباه کند. شاید در هر مسابقه تیم ملی فقط یکی دو توپ به خانه ما می رسد که نباید نگران آن باشیم. باد زیادی روی صحنه دروازه می وزید و مشخص بود که توپ در مسیر درستی قرار دارد. اما بیرانوند توپ را ندید و اشتباه کرد.

وی همچنین اذعان داشت: اشتباه دوم را علیرضا مرتکب شد که به سرعت پاس داد و خیلی سریع روی زمین خوابید، بنابراین مهاجم لبنانی زمان و فضای کافی برای باز کردن درهای ما داشت. گوشه ای که باید بسته می ماند باز بود تا دشمن دروازه خالی را باز کند.

عزیزیان تاکید کرد: در نیمه دوم بیرانوند هم با پای اشتباه کار کرد و اگر سریع جمع نشود، کار تیم ملی برای برگشت سخت می شود و نتیجه غیر قابل جبران نخواهد بود. شاید علیرضا غرور کاذب دارد و باید روشش را تعدیل کند.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد باورنکردنی امیر عابدزاده گفت: هم امیر و هم پیام به شاگردان من نیاز داشتند و دروازه بان های بسیار باکیفیتی هستند اما تجربه ملی ندارند و تغییر در این مرحله می تواند کمی باشد. مخاطره آمیز» عابدزاده و نیاز به کیفیت حفاظت از دروازه تیم ملی است اما حالا بیرانوند باید دور هم جمع شود تا دروازه تیم ملی به خطر نیفتد.

وی افزود: در صورت قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی 2022، می توان برای کسب تجربه ملی و برداشتن باری از دوش تیم ملی، با سایر دروازه بانان هم بازی کرد. ترکیب خوبی در خط دروازه داریم و این کیفیت باید حفظ شود.

عزیزیان درباره نسل دروازه بان نیز گفت: فدراسیون فوتبال باید طوری برنامه ریزی کند که مربیان دروازه بان ها بتوانند با همین حقوق در لیگ برتر فوتبال پایه را برای تربیت دروازه بان بازی کنند. همه چیز در لیگ برتر خلاصه می شود، زیرا پول آنجاست. فدراسیون فوتبال باید از نسل حمایت کند و توان تیم های ملی را افزایش دهد و قطعا نتیجه را خواهد دید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید