امیر عابدزاده نامزد دریافت عنوان بهترین دروازه بان جهان در سال 2021 شد.

امیر عابدزاده

فدراسیون جهانی آمار اسامی 20 نامزد کسب عنوان بهترین دروازه بان جهان در سال 2021 را انتخاب کرده و نام امیر عابدزاده که فصل رویایی را در ماریتیمو سپری کرده نیز در میان چهره های مطرح حاضر به چشم می خورد.

امیر عابدزاده که در رسانه های پرتغالی او را عنکبوت سیاه ایرانی خطاب می کردند آنقدر خوب بود که مسئولان تصمیم گرفتند بهترین گلزنان لیگ پرتغال را انتخاب کنند تا بهترین دروازه بان تیم قهرمان را انتخاب نکنند. او فصل گذشته تنها یک بازی مقابل پورتو را از دست داد و در سه بازی موفق به گلزنی 8 تیم برتر شد. عابدزاده با میانگین 3.2 سیو در هر بازی موفق شد 73 درصد توپ های وارد شده به دروازه او را دفع کند.

رکورد 102 سیو او در 29 بازی نشان دهنده تأثیر زیاد او در بقای مارتیمو است. تیمی که امیر در پایان فصل راهی لالیگا شد.

در پایان فصل 20-20-21 عابدزاده پونفردینا اسپانیایی را به عنوان گل بعدی انتخاب کرد و به لالیگا دو رفت. او خیلی زود توانست خود را در تیمش ثابت کند و اولین گلزن پونفرادینا شود.

قشر بالای کارگری این دروازه بان ملی پوش که توانست به خوبی خود را در فوتبال اروپا ثابت کند باعث حضور او در بین 20 دروازه بان برتر جهان شد که فدراسیون جهانی آمار از بین آنها بهترین گلزن سال را انتخاب خواهد کرد.

01659112 خبر خاکستری

مانوئل نویر در 7 سال گذشته 5 بار عنوان بهترین دروازه بان جهان را از آن خود کرده است که لیست 20 گلزن منتخب فدراسیون جهانی آمار برای این فصل به شرح زیر است:

جانلوئیجی دوناروما (ایتالیا، میلان، پاریس اس جی)
تیبو کورتوا (بلژیک، رئال مادرید)
کاسپر اشمیل (دانمارک، لسترسیتی)
جردن پیکفورد (انگلیس، اورتون)
داوید دخیا (اسپانیا، منچستریونایتد)
مانوئل نویر (آلمان، بایرن مونیخ)
ادرسون (برزیل، منچسترسیتی)
ادوارد مندی (سنگال، چلسی)
امیلیانو مارتینز (آرژانتین، استون ویلا)
یان اوبلاک (اسلوونی، اتلتیکو مادرید)
پیتر گولاچی (مجارستان، آر بی لایپزیگ)
کیلور ناواس (کاستاریکا / پاریس)
آلیسون (برزیل / لیورپول)
آندره اونانا (کامرون/آژاکس)
محمد شناوی (مصار / الاهلی)
مت ترنر (ایالات متحده آمریکا، نیوانگلند)
آندره بلیک (جامائیکا، انجمن فیلادلفیا)
پدرو گالیسه (پرو، اورلاندو سیتی)
گیلرمو اوچوا (مکزیک، CF ایالات متحده آمریکا)

امیر عابدزاده (ایران، ماریتیمو)

فرزند احمدرضا عابدزاده دروازه بان اسطوره ای فوتبال ایران، فعالیت حرفه ای خود را در اورنج کانتی در آمریکا آغاز کرد.

او در سال 1391 به ایران بازگشت و برای پرسپولیس و راه آهن بازی کرد. امیر در فصل 17-2016 با پیوستن به اف سی باریرنسه، تیمی نزدیک به لیسبون، به اروپا بازگشت. اما جهش بزرگ عابدزاده در فصل بعد با پیوستن او به ماریتیمو رقم خورد.

او در بالاترین سطح فوتبال پرتغال مار امتیمو بازی می کند. عابدزاده در 84 بازی برای این تیم به میدان رفت و یکی از مردان ثابت تیمش بود.

امیر برای رسیدن به رویای بزرگ خود یعنی بازی در لالیگا، در پایان فصل 2020-21 مارتیمو را به مقصد پونفرادینا ترک کرد تا با این تیم برای صعود به لالیگا 2 مبارزه کند.

01659113 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید