کنایه قابل توجه عباس عبدی خطاب به نمایندگان؛ به عنوان بیرانوند دروازه بان تیم ملی باشید!

کنایه قابل توجه عباس عبدی خطاب به نمایندگان؛  به عنوان بیرانوند دروازه بان تیم ملی باشید!

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در اعتماد نوشت: اعضای تیم ملی فوتبال چه کسانی هستند؟ اول از همه، اعضایی هستند که مطلقاً به دلایل غیر حرفه ای انتخاب نشده اند. این بدان معناست که هیچ عضوی متعلق به یک خانواده مشهور و تأثیرگذار نیست.

مراحل ورود به تیم ملی چیست؟ ابتدا باید در تیم های اصلی بازی کنید. او در آنجا بر اساس شایستگی ارتقا یافت.

کارشناسان فوتبال و استعدادیابان این بازی ها را تماشا می کنند، افراد شایسته را برای تیم های مهم انتخاب می کنند، هر بازیکن یک قیمت متعارف دارد. هیچکس حاضر نیست به بازیکن معلول پول مجانی بدهد. بازیکن در یک زمین شفاف بازی می کند. مردم و رسانه ها از او قدردانی می کنند. همه چیز واقعی و قابل اندازه گیری است. سپس یک مربی باتجربه و مستقل از بین مربیان موجود یا حتی خارجی، بازیکنان تیم ملی را انتخاب می کند. در اینجا ممکن است ملاحظات و ترجیحاتی وجود داشته باشد، اما در نهایت کمتر مورد اعتراض است. آنها در زمین بازی با قوانین مشخصی که همه می دانند و با حضور یک داور بی طرف به رقابت می پردازند. خشونت و اعتراض منجر به اخطار و اخراج خواهد شد. آنها باید قوانین را رعایت کنند، به همین دلیل است که در تیم ملی فوتبال شما می توانید همه افراد از هر قومیت و مذهب و هر درجه ای از دین را ببینید.

انتخاب مانند سایر امور معنایی ندارد مگر اینکه تضاد آشکاری ایجاد کند که همه مردم نسبت به آن حساس هستند. نه کاری به خالکوبی آنها دارند و نه در زندگی خصوصی آنها دخالت می کنند و نه نماز و روزه می گیرند. اجازه دوپینگ ندارند، اخراج خواهند شد.

سپس آنها باید در میادین بین المللی با سایر تیم ها تحت شرایط خاصی به رقابت بپردازند. پذیرش و رد آنها نیز کاملاً واضح است. آنها با قوانین و داوری بی طرفانه بازی می کنند و انصاف و انصاف را رعایت می کنند و هر تیمی که برنده می شود حق آنها محفوظ است. یعنی تیم ملی. اگر قوانین و شرایط یکسانی برای تیم های مختلف کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و همه رشته ها تعریف و اعمال شود، آن ها هم تیم ملی هستند.

آنها به اندازه ای که از این معیارها دور هستند، از مفهوم تیم ملی دور هستند و یک تیم فرقه ای محسوب می شوند.

تیم ملی فوتبال به دلیل غلبه اصول حرفه ای در انتخاب آنها مظهر و نماد مردم ایران و ملی است، حتی مربی این تیم هم خارجی است و قرار است استقلال نسبی از قدرت داشته باشند. این تیم هم از نظر اسم و هم معیار و اعتبار تیم ملی است و شایسته حضور در ایران است.

کافی است روند انتخابی تیم ملی را با تیم پارلمانی موجود مقایسه کنیم تا متوجه شویم تاثیرگذاری این دو تیم در انجام وظایفشان و نمایندگی مردم چقدر متفاوت است. اینکه تیم ملی فوتبال بدون وابستگی سیاسی است معیار خوبی برای درک ماجرا است. اگر روزی یک نفر در سیاست و مجلس و با تلاش او به عنوان دروازه بان فعلی تیم ملی بلند شود، آن روز تیم سیاسی هم ملی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید