تفکیک فدراسیون ورزش عمومی و تربیت بدنی یکی از موثرترین اقدامات برای رواج ورزش خواهد بود


ساعت: 19:49
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893077

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: ایران شاد شعار و گفتمان ماست و بر این باوریم که نقطه نهایی در ورزش همگانی شور و نشاطی است که در جامعه ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سینا کلهر در همایش ملی مدیران ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی با تاکید بر اینکه هدف ما بهبود و کمک به روابط با ادارات کل و فدراسیون های ورزشی است، گفت: مسائل فرهنگی، ورزش همگانی. و ورزش روستایی و عشایری از زیرمجموعه های این معاونت است که دنبال می شود.

وی افزود: در خصوص زیرمجموعه ها هدف ما در حوزه فرهنگی اصلاح رفتار، گفتار و کردار جامعه ورزش است و ایده ما برای رسیدن به هدفمان گفتمان جوانمردی و جوانمردی و ارتباط عاطفی و حضوری با ادارات کل، فدراسیون ها و هیئت ها این ورزش است.

وی بیان کرد: در این راستا علاوه بر جلسات اخلاق حرفه ای که با فدراسیون های ورزشی برگزار کردیم، جشنواره شوالیه را در 31 استان برگزار کردیم که در آن به 7 نفر از برترین های جامعه ورزش جوایز اهدا کردیم و از هر فدراسیون، تیم یا واحد ورزشی تقدیر کردیم. ، که کار خوبی می کند، یکی از برنامه های ما است.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی تاکید کرد: در 8 ماه گذشته فدراسیون فوتبال تنها فدراسیونی بود که با ما همکاری کامل داشت و با دعوت از ما برنامه های فرهنگی را اجرا کرد و مسئول فرهنگی فدراسیون فوتبال بیشترین تعامل را داشت. با ما

کلهر ادامه داد: برنامه حمایتی و پیگیری رویدادهای مربوط به هواداران و فضای فرهنگی ورزشگاه ها و برگزاری مراسم از دیگر فعالیت های معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی است. وزارت ورزش و جوانان

وی در ادامه به اهمیت ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: ورزش همگانی علاوه بر توسعه ورزش و تربیت ورزشکاران در عرصه قهرمانی موجب سلامت، شور و نشاط و انسجام اجتماعی نیز می شود و لحظه ایده آل همه مردم ما در ورزش هستند. حداقل 1 ساعت در هفته متاسفانه طبق آمار فقط 20 درصد از جمعیت کشورمان تمرینات مداوم و منظم را در برنامه خود دارند.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی تاکید کرد: تفکیک فدراسیون ورزش های همگانی و تربیت بدنی یکی از اقدامات موثر برای گرایش مردم به ورزش خواهد بود و همکاری فدراسیون ها برای توسعه ورزش همگانی ضروری است. .

کلخور خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات موثر برای رواج ورزش در بین عموم مردم می توان به ایجاد بازی های جاده ای، برنامه های ملی پیاده روی، ورزش های خیابانی، جام مینی فوتبال محلات، مسابقات ورزشی صبحگاهی و عصرانه، مسابقات کارکنان دولت و در نهایت ایران اشاره کرد. خوشحالیم که این شعار و گفتمان ماست و ما معتقدیم که نقطه نهایی در ورزش همگانی شور و نشاطی است که در جامعه ایجاد می شود.

همچنین دکتر کلهر در خصوص ورزش روستایی، عشایری و محلی گفت: لازم است تمامی اقدامات انجام شده در حوزه ورزش همگانی در حوزه ورزش روستایی نیز با همت و همکاری فدراسیون متبوع انجام شود.

وی تاکید کرد: هدف ما در حوزه ورزش روستایی، عشایری و محلی محروم نکردن روستاییان از ورزش و ایجاد تحول و تحرک در ورزش روستایی است و در این راستا جام مینی فوتبال را به عنوان اولین و بزرگترین رویداد سازماندهی شده برگزار می کنیم. در کشور با حضور 27 هزار تیم و ثبت نام 350 هزار نفر در سامانه مینی فوتبال و همچنین اجرای خانه های زندگی و تندرستی، آموزش مربیان، داوران، جشنواره های ورزش های سنتی و بومی و محلی هستیم. بازی از دیگر برنامه های این حوزه است.

دیدگاهتان را بنویسید