روزه داری سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بدن را سم زدایی می کند / نکات طلایی تغذیه برای سالم ماندن در ماه مبارک رمضان


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818311

سجاد پیروی گفت: اتو باعث تقویت سیستم ایمنی و سم زدایی بدن می شود، فقط باید تغذیه مناسب داشته باشیم تا از مزایای این فریضه الهی بهره مند شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سجاد پیروی کارشناس سلامت در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: در ماه مبارک رمضان برای حفظ سلامت باید از رژیم غذایی متنوع و متعادل استفاده کرد.

وی ادامه داد: در این ماه باید از غذاهای متنوعی استفاده کرد که شامل هر 6 گروه اصلی غذایی (نان و غلات، سبزیجات، گوشت، میوه ها، شیر و لبنیات، چربی ها) می شود.

وی افزود: غذاهای شیرین صبحانه با تحریک انسولین باعث افت شدید قند خون و گرسنگی زودرس در طول روز می شود.

این کارشناس تصریح کرد: استفاده از غذاهای پروتئینی مانند کباب، ماهی و غذاهای خشک و چرب مانند کتلت، سوسیس، کله پاچه و افطار توصیه نمی شود.

پیروی گفت: غذاهای تند نیز در طول روز باعث تشنگی و خشکی دهان می شوند. غذاهای ساده و تند برای صبحانه توصیه می شود.

وی با تاکید بر اینکه شام ​​یک ساعت بعد از افطار صرف شود، گفت: متأسفانه برخی خانواده ها افطار کوتاهی می کنند و با خوردن وعده های سنگین غذای اصلی را با شام تمام می کنند. سلامتی خود را به خطر می اندازند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف نوشابه های شیرین مانند نوشابه، آب میوه های صنعتی به معده آسیب می رساند و فرد در طول روز دچار مشکلات گوارشی می شود.

بسیاری از افراد از ترس تشنگی برای صبحانه در طول روز آب زیادی می نوشند که عادت خوبی نیست و برای جلوگیری از تشنگی در فاصله افطار تا سحری باید از صیفی جات و مواد پرآب مانند کاهو و خیار استفاده کنیم. گفت پیروی.

وی با بیان اینکه نوشیدن چای در وعده صبحانه توصیه نمی شود، افزود: این نوشیدنی باعث افزایش ادرار و از بین رفتن املاح معدنی می شود و اسید اگزالیک موجود در آن باعث کاهش جذب کلسیم غذا می شود.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: روزه باعث تقویت سیستم ایمنی و سم زدایی بدن می شود، فقط باید تغذیه مناسب داشته باشیم تا از مزایای این فریضه الهی بهره مند شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید