لزوم توجه به وعده سحری در ماه مبارک رمضان/ روزه داری باعث سم زدایی در بدن می شود.


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823184

حفاری بابیان اینکه کمبود صبحانه باعث مشکلات گوارشی از جمله ناراحتی های معده می شود، بیان کرد: روزه داری در ماه مبارک رمضان علاوه بر شادابی و نشاط باعث سم زدایی بدن می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی بهاگری در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: متخصصان با توجه به فیزیولوژی و نیاز بدن، رژیم های غذایی لازم مانند رژیم لاغری یا رژیم غذایی را برای بیماری ها یا مشکلات خاصی که معمولاً مربوط به رژیم غذایی است (دیابت) تجویز می کنند. در ماه مبارک رمضان زمانی که روزه داران غذای خود را در فواصل 14 تا 16 ساعته مصرف می کنند، برای رشد و ریکاوری بدن به انرژی و موادی نیاز دارند که باید در برنامه غذایی خود و یا در سحر بگنجانند و مصرف کنند.

وی افزود: به روزه داران توصیه می کنیم در سحر از مواد غذایی پرانرژی، پرکالری، پروتئین و ویتامین استفاده کنند. هنگام افطار، چون بدن در حال استراحت است، بهتر است از غذاهای سبک و ساده استفاده شود تا بار زیادی به بدن وارد نشود. در واقع استفاده از سالاد، سبزیجات، هویج و یا به عبارتی غذاهای سبک و فیبری که از هوس مفرط جلوگیری می کند، توصیه می شود.

این متخصص تغذیه گفت: استفاده از غذاهای پرکالری مانند خرما را توصیه می کنیم که با وجود انرژی، تشنگی گرسنگان را برطرف می کند. توصیه می کنیم برای جذب آب و جلوگیری از تشنگی روزه بگیرید.

وی بیان کرد: مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی در گرسنگان باعث تشنگی در طول روز می شود; روزه داری باید در نظر داشت که در این دوران به دلیل در دسترس بودن ویتامین ها، قند و آب کافی و لازم برای بدن، مصرف میوه باید افزایش یابد و مصرف میوه هایی مانند هندوانه به دلیل داشتن آب فراوان از تشنگی در طول روز در حین خوردن سرخ شده جلوگیری می کند. غذاهای چرب و نشاسته ای باعث تشنگی در طول روز می شود و روزه داران باید از مصرف زیاد آنها خودداری کنند.

باقری ضمن توصیه به خوردن میوه و سبزی در عصر و سحر گفت: در برخی افراد شاهد حذف وعده سحری هستیم که تاکید می کنیم بسیار اشتباه است و به بدن آسیب جدی می زند. روزه داران عزیز در این مدت مراقب باشند، حتی اگر میل و میل به صرف صبحانه ندارید، حتماً صبحانه را در برنامه غذایی خود قرار دهید; برخی افراد معتقدند که مشکلی ندارند، هرچند در طول روز صبحانه نمی خورند. این افراد ممکن است در کوتاه مدت مشکلی نداشته باشند اما قطعا در درازمدت با مشکلات گوارشی به خصوص ناراحتی های معده مانند. زخم معده

این متخصص تغذیه گفت: در ماه مبارک رمضان اگر دو وعده سحر و افطار با استفاده از رژیم غذایی مناسب داشته باشیم نه تنها تا پایان ماه مبارک رمضان از شادابی و نشاط لازم برخوردار خواهیم شد، بلکه این روند باعث سم زدایی در بدن خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید