31 هزار دانش آموز از روز اول روزه داری در مسابقه روزه داری قزوین/ محتوای مجازی شرکت می کنند.

ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است تا مردم با روزه داری و تزکیه روح خود را تقویت کنند و به درگاه خداوند متعال تقرب پیدا کنند، آداب روزه داری و زیارت عید الهی معرفی می شود.

بسیاری از نوجوانان امسال برای اولین بار از گرسنگی می‌میرند و ممکن است اجتناب از خوردن و آشامیدن در روزهای طولانی بهاری برایشان مشکل باشد. به همین دلیل است که والدین و مربیان در مدارس باید برای حفظ رفاه و سلامت فرزندان خود تدابیری اتخاذ کنند.

حجت الاسلام حسین محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ; وی با اشاره به تعداد دانش آموزان نوبت اول در استان قزوین گفت: در سطح استان 31 هزار دانش آموز نوبت اول داریم که 16 هزار نفر از آنها پایه سوم ابتدایی و 15 هزار نفر دیگر دانش آموز پسر پایه هشتم هستند.



وی افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی برای مدارس استان تدارک دیده شده است که از جمله آنها می توان به قرائت قرآن، جمع آوری قرآن، برگزاری مسابقه آموزش قرآن در فضای مجازی و … اشاره کرد. حضور حضوری در برگزاری نمایشگاه قرآن در فضای مجازی، با اشاره به حضور و شرکت در نمازهای جامعه در مساجد و نماز جمعه گفت:

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برگزاری مسابقه موضوعی یادآوری قرآن کریم، اولین طرح روضه دخترانه پایه سوم ابتدایی و پایه هشتم و نهم پسرانه، مسابقه کتابخوانی مسابقه خاطره نویسی روضه، مراسم تجلیل از قاریان حافظ و قرآن مسابقه تولید محتوای روضه خوانی در فضای مجازی از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است.

اهمیت نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان



وی گفت: با هماهنگی های انجام شده با ماه مبارک رمضان جلسات مذهبی با پرسش و پاسخ با موضوع روزه طلاب با حضور طلاب حوزه علمیه برگزار می شود.



این مقام مسئول با تاکید بر نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان گفت: خانواده اولین نهادی است که فرزندان در آن رشد می کنند و والدین اولین مربیان فرزندان خود هستند. بنابراین انجام فرایض دینی توسط والدین در خانه مهمترین نقش را در رشد دینی فرزندان دارد.



وی بیان کرد: اساس باورهای دینی در خانه شکل می گیرد; بنابراین ادای تکالیف دینی توسط والدین مهمترین عامل در تشویق فرزندان به روزه است.



محمدزاده گفت: در ایام تاج، آموزش و پرورش تعطیل نبود و در فضای مجازی از طریق شبکه شاد تمامی مطالب مفید و کاربردی دانش آموزان توسط همکاران مجرب تهیه و در گروه ها و کانال های مدارس بارگذاری شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های حوزه آموزش می توان به انجام پویش های مختلف با موضوعات نماز در منزل و ترویج روزه دانش آموزان اشاره کرد و دریافت گزارش های تصویری نشان از استقبال بی نظیر دانش آموزان و خانواده ها از این طرح ها دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید