روزه گرفتن در اماکن عمومی / تظاهر به روزه داری در ماشین جرم است


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818979

دادستان کل کشور در نامه ای به فرمانده انتظامی گفت: کسانی که به هر دلیلی روزه نمی گیرند از تظاهر به روزه خواری خودداری کنند و در صورت ارتکاب جرم با آنها برخورد قانونی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نامه ای به سردار اشعری فرمانده نیروی انتظامی ضمن استقبال از ماه مبارک رمضان بر حفظ حرمت این ماه تاکید کرد. ماه مبارك و خواستار اقدامات پيشگيرانه شد.

در این نامه آمده است:

با توجه به تکالیف مندرج در اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی و الزامات مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و لزوم توجه بیشتر به امر به معروف و نهی از منکر و حفظ شعائر دینی جهت اطلاع رسانی و اطلاع رسانی به مراجع ذیربط نکات ذیل مورد نیاز است که به شرح ذیل اعلام می گردد:


حرمت روزه باید علناً و از طریق رسانه های عمومی مورد تاکید قرار گیرد و کسانی که به دلایلی روزه نمی گیرند باید از تظاهر به روزه داری خودداری کنند و در صورت ارتکاب جرم مشهود از نظر قانونی این کار را محرمانه و تظاهر به روزه خواری کنند. در خودرو نیز پیگرد قانونی خواهد داشت.


دستور اکید پلیس برای نظارت بر اماکن عمومی ضمن نظارت بر مراکز فروش مواد غذایی در شهرها به ویژه پایانه های حمل و نقل، رویکرد اصلی آنان آموزش، هشدار و راهنمایی قانونی است و در صورت عدم موفقیت اقدامات پیشگیرانه برخورد قانونی لازم را انجام دهید.


بدیهی است دادستان های محترم سراسر کشور موظف به همکاری و حمایت از مقامات شناخته شده خواهند بود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید