کشتی لیگ برتر را از تیم‌داری به باشگاه‌داری منتقل می‌کنیم/ در مسابقات امسال مس و فولاد خواهیم داشت.


ساعت: 08:10
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1891734

لیگ دسته اول را با حضور 33 تیم از 17 استان برگزار کردیم.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: تلاش می کنیم در کشتی از تیم داری تا باشگاه داری را تغییر دهیم.

حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی فدراسیون در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا در خصوص ارزیابی خود از مسابقات لیگ دسته اول اظهار داشت: پس از 6 سال وقفه و با استقبال مناسب از کشتی گیران و هیئت های استانی با حضور 33 تیم آزاد و فرنگی از 17 استان این دوره از مسابقات پیگیری شد که از بین این استان ها مازندران با 4 تیم کشتی آزاد و خوزستان با 3 تیم در کشتی آزاد حضور داشتند.

وی در ادامه گفت: تقریبا 90 درصد کشتی گیران کشورمان در لیگ دسته اول حضور دارند و برای مرحله پایانی این لیگ مقرر شد کشتی گیرانی که در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کرده اند به تیم های بدون حضور بپیوندند. محدودیت های ویژه در مراحل پایانی برای مبارزه با کچیست که در لیگ دست و پنجه نرم کرده است امسال محرومیت خاصی از حضور در لیگ برتر نخواهد داشت.

یاری درباره نحوه صعود تیم ها به لیگ برتر گفت: 2 تیم اول از دسته اول کشتی آزاد و فرنگی به لیگ برتر صعود کردند و 23 شهریور ماه مسابقات لیگ برتر را تا 16 مهرماه قرعه کشی خواهیم کرد. ، پس از پایان جام جهانی صربستان، مسابقات به طور رسمی آغاز شده و تا اواسط آذرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی تاکید کرد: سعی کردیم چرخه اقتصادی فدراسیون و سازمان لیگ را فعال کنیم و حالا کشتی گیران حتی برای لیگ دسته اول هم رسیدند. در لیگ برتر که صحبت ها به نیم میلیارد و یک میلیارد رسید سعی کردیم این مشکل را به نفع کشتی گیران مدیریت کنیم. ظاهر خوشمزه را حذف کردیم تا از هر گونه شک و شبهه ای جلوگیری کنیم و محدودیت ها را به حداقل رساندیم.

یاری در این خصوص گفت: تلاش می کنیم از تیمداری تا مدیریت باشگاه کشتی را تغییر دهیم. قصد داریم از حامیان هم تقدیر کنیم تا جذابیتی برای ماندن و ادامه کارشان در کشتی ایجاد شود. ما در تلاش هستیم تا اپلیکیشن های لیگ های آزاد و آزاد برتر را بررسی کنیم، اما مطمئناً 10 تیم کشتی آزاد و 10 تیم کشتی آزاد در مسابقات امسال حضور خواهند داشت.

با توجه به اینکه آیا درخواستی از سوی باشگاه های معتبر و مطرح برای حضور در لیگ برتر کشتی وجود داشته است یا خیر؛ وی تصریح کرد: در رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی امسال به احتمال زیاد مس رفسنجان و فولاد را خواهیم داشت و صحبت هایی نیز مبنی بر حضور سپاهان به عنوان تیم اصفهانی صعود کننده به لیگ برتر در این رقابت ها مطرح شده است. تیم های معمولی مثل دانشگاه آزاد، فولادین ذوب و بقیه که خانواده کشتی هستند و با ما می مانند.

دیدگاهتان را بنویسید