روزه اولی ها مهمان ویژه خداوند در ماه مبارک رمضان هستند/ توبه بندگان در این ماه خاص پذیرفته می شود.


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819677

حجت الاسلام محمدعلی انصاری گفت: وقتی نوجوانی توفیق دعای خاص بندگی پیدا می کند به این معناست که نزد خداوند عزیز می شود و مورد لطف او قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدعلی انصاری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: ماه مبارک رمضان ماه آمرزش و بخشش گناهان است تا جایی که می توان گفت انسان می تواند رابطه خود را با خدا دوباره آغاز کند.

وی ادامه داد: توبه و پاک شدن از گناه یکی از بزرگترین فرصت هایی است که خداوند در اختیار انسان ها قرار داده است و اگر خالق هستی چنین لطفی به مردم نمی کرد، بی شک زندگی برای مردم بسیار سخت می شد.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه خداوند متعال نه تنها این فرصت را در اختیار بندگان قرار داده است، بلکه توبه کنندگان را نیز دوست دارد، افزود: امام صادق (ع) می فرماید: «خداوند بنده مؤمنش را به هنگام توبه شاد کند که» یکی از وقتی او را گم شده می یابد خوشحال می شوی.”

این کارشناس تصریح کرد: امام صادق(ع) در این حدیث تعبیر می کنند که خداوند توبه مردم را دوست دارد و این نشانه محبت و مهربانی خداوند نسبت به بندگان است. این مفهوم بارها در احادیث اهل بیت (ع) تکرار شده است.

فرمود: دریای رحمت خدا آنقدر بیکران است که نه تنها خطای توابین را می بخشد و می بخشد، بلکه آرزوی توبه مؤمنان را نیز دارد. رحمت حضرت حق به این مکان محدود نمی شود، بلکه از ناموس بنده خود دفاع می کند و به فرمان حضرت علی (ع) خطاها و گناهان خود را از خاطره دو فرشته نگهبان، اعضای آن حضرت و اقصی نقاط زمین پاک می کند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: دوران جوانی و نوجوانی کوتاه و گذرا است و باید قدر این لحظات و زمان ها را بدانیم. حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در این باره می فرماید: «ای جوان! جوانی را پیش از رسیدن به پیری بیاب.

این کارشناس افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به جوانان و نوجوانان به چشم بزرگسالی که دوران کودکی را پشت سر گذاشته است می نگرد و می فرماید: خداوند جوانانی را که کودکی و بی تجربگی ندارند تحسین می کند. . به همین دلیل جوانان را دوست دارد و آنها را محبوب خدا می داند».

وی گفت: همچنین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره عبادت و بندگی نوجوانان و جوانان می فرماید: «خدا را فراوان یاد کنید که او در هر کاری یاور و یاور است».

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: وقتی جوانان یاد خدا می کنند صحنه زیباتر و صمیمانه تری پدید می آید. این معنا در کلام پیامبر اکرم (ص) چنین آمده است: «خداوند جوانی را دوست دارد که جوانی خود را در عبادت خدا بگذراند».

این کارشناس افزود: خداوند به وجود جوان عابد ملائکه می بالد و می فرماید به بنده من نگاه کنید که گناهان و شهوات را برای من فرو نشاند و آنها را مهار کرد. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره جوانی و توبه خود می فرماید: «جوان توبه کننده محبوب خداست».

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای نشاط روح و قلب به ویژه روزه اول است چرا که همانطور که خداوند می خواهد به آنها خدمت کند، نوجوانان با ایمان نیز مشتاق بندگی خداوند هستند.

حجت الاسلام انصاری گفت: وقتی نوجوانی موفق به نماز و نماز خاص بندگی می شود، به این معناست که مورد محبت و لطف خداوند قرار گرفته و امتیازات ویژه ای به او داده است، یعنی نماز عرفانی و بندگی خالصانه، عمل به درس زندگی، بت شکستن. . درونی شدن و زمینه گریز و تفوق روحی برای او فراهم شده است، پس باید از ارواح سرکش و شیاطین انس و جن بر حذر بود، زیرا هدف آنها چیزی جز فریب و تاریکی نیست.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است برخی با روزه اول احتیاط نکنند و به راحتی روزه بگیرند، پس یادتان باشد که روزه اول مهمان ویژه خداست، تشویق را فراموش نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید