آتش نشانان مصداق بارز محبوب ترین بندگان در خدمت به عیال های خداوند هستند


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت:آتش نشانان مصداق بارز محبوب ترین بندگان در خدمت به عیال های خداوند هستند.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر عامل و جمعی از فرماندهان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: اعتقادمن براین است که نیروهای آتش نشانی را به لحاظ نوع عملکرد باید سربازان گمنام امام زمان(عج) نامید، چرا که کار عظیمی و کار نجات انسان وظیفه ای والا از منظر اسلام است.

وی با بیان اینکه خدمت به خلق خدا کار کمی نیست و نیروهای آتش نشانی از بابت کسب این توفیق باید شکرگزار باشند، تصریح کرد: براساس روایت متعدد اسلام، نجات انسان در حکم نجات همه انسان های جهان است، درروایت دیگر محبوب ترین بنده خدا کسی است که به عیال های خداوند خدمت می کند» و مصداق بارز این روایت، نیروهای آتش نشانی هستند.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان عنوان کرد: نیروهای آتش نشانی به لحاظ نثار جان خود برای نجات انسان در حوادث و حریق ها، مورد احترام مردم هستند و حق نیز اینگونه است و من نیز توصیه می کنم در ایستگاه های آتش نشانی به منظور تقویت روحیه ایمانی  و اعتقادی از مبلغین دینی در طول سال و شبانه روز بهره ببرید.

وی افزود:ارتقای سطح اعتقادی و تقویت نیت خدایی در انجام رسالت و پرهیز از غفلت از ضروریاتی است که شایسته است فرماندهای آتش نشانی به این امر توجه داشته باشند، در روایت از معصوم آمده است دنیا مکانی است که زشتو زیبا، سلامتی و ناسلامتی، خوبی و بدی در آن آمیخته شده است، هرانچه به نیت دنیا کسب کرده باشیم برای دنیا باقی می ماند وفنا می شود و هرآنچه دردنیا با نیت خدایی کسب  و یا انجام شده باشد، برای آخرت باقی میماند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بنابراین گرچه نجات جان انسان ها و فداکاری ارزشمند است ولی اگر قصد و نیت خدایی نباشد، ارزش آخرتی نخواهد داشت، فراموشی و غفلت از وسوسه ها و حربه های شیطان است.

درابتدای این دیدار، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، به همراه روسای ایستگاه های 27 گانه آتش نشانی شهراصفهان به ارائه گزارش عملکردی این سازمان، اقداماتو سیاستهای تعریف شده دراین سازمان پرداخت.

وی با تاکید براینکه همه مامورین آتش نشانی شهرداری اصفهان برای ایمنی شهر قسم خورده اند، گفت: در شش ماه اول سال 7500 ماموریت حریق  وحادثه انجام شده است و روزانه 45 ماموریت توسط مامورین عملیات می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: دراختیار داشتن تجهیزات به روز و حرفه ای موردنیاز سازمان آتش نشانی است که آتش نشانی شهرداری اصفهان تا حدودی از این فرصت بهره می برد.

این مقام مسئول عنوان کرد: مجهزه شدن سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان به پهپاد کاوشگر، سگ های زنده یاب، نرم افزارهای هوشمند، خرید بلند ترین نردبان کشور به ارتفاع 64 متر به ارزش 120 میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده است.




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید