خداوند حجت بندگان را با خلقت حضرت زهرا علیهاالسلام کامل کرد.

ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802718

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) که فرمودند ما قدرت خدا بر مردم هستیم و اجداد ما فاطمه(س) بر ما قدرت است، گفت: خداوند بر خود قدرت آفرید. بندگان با خلقت حضرت زهرا (س) انجام دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی در جمع طلاب حوزه علمیه نورالزهرا به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع) گفت: ایشان فرمودند: : ج) حجت بر ماست.

وی با اشاره به علت اختلاف گفت: ذات مقدس وحدت برهان است، زیرا زبان ما در روز قیامت به خدا دراز نیست، یعنی خداوند دعوا را با ما تمام کرده است.

آیت الله خاتمی افزود: خداوند در روز قیامت به ما می گوید آیا برای شما حجت نفرستادم؟ و لذا با این اقدامات به اختلاف ما پایان داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه متأسفانه امروز طلاب در مسائل دینی کم کاری می کنند مگر اینکه فردی انگیزه داشته باشد، گفت: گاهی به مسائل دینی کمتر از زبان معصوم(ع) توجه می کنیم.

وی با اشاره به پایان دعوای خداوند با بندگان، گفت: اینکه من عسکری(ع) را دارم می گوید جد بزرگوارمان فاطمه(س) بر ما قدرت است، این مقام بزرگی است، هرچند نمی توانیم به آن برسیم. عمق حقیقت وجود حضرت فاطمه زهرا (س) اما ما موظفیم به او جفا کنیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برای درک برخی مسائل ظرفیت بالایی لازم است، گفت: خداوند در آیه سوم حدیث می فرماید «لولک لما حلکة الافلاک…» اگر فاطمه (س) نبود، پیامبر (ص) س) و علی (ع) را من خلق نکردم و این عظمت وجود حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حکمت 144 نهج البلاغه خاطرنشان کرد: در این حکمت می گویند دل ها ظرفی است و بهترین دل ها آن هایی است که بیشترین ظرفیت را دارند.

آیت الله خاتمی افزود: وقتی می گوییم انسان قلب بزرگی دارد، بزرگ به معنای جسمی نیست، بلکه بزرگ یعنی همان ظرفیت زیاد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نماز ایرادی ندارد اما باید توان تحمل سختی ها، سختی ها و انواع آزمایش ها، دغدغه ها و مشکلات را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وقتی گرفتاری پیش می آید مردم به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اول متعهد و صبور و بردبار و عاقلانه با گرفتاری ها و مشکلات برخورد می کنند اما گروه دیگر بی حوصلگی، گلایه ها و گلایه ها را در اما فریاد حل نمی کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید صبور باشیم، افزود: بلاها و گرفتاری ها خواهد آمد، اما همانطور که گفته شد چاره ای نداریم.

فرمود: راه اول، یعنی طاعت و صبر، مژده دارد، اما راه دوم بدون بشارت است، زیرا خداوند در قرآن کریم می فرماید: «وَ الصَّبِرُوا أَحْسَنُ الصَّبِرَ…»

آیت الله خاتمی افزود: تحمل سختی ها و گرفتاری ها قلبی توانا می خواهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید