حضرت زهرا علیهاالسلام الگوی همه زنان جهان در امر ازدواج و خانواده است

ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798445

گلمی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) الگوی همه بانوان جهان در امر ازدواج و خانواده است، گفت: اگر زندگی و سیره فاطمه زهرا(س) را در زندگی خود اعمال کنیم آسیب های اجتماعی خواهیم دید. طلاق و غیره «نخواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد گلامی کارشناس ارشد مشاوره خانواده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) تک بعدی، سیاسی و اجتماعی نیست. این اسلام بود و او این را خوب می دانست و بر اساس تعالیم قرآن و نظر رسول خدا عمل می کرد.
کارشناس ارشد خانواده با اشاره به بعد سیاسی زندگی حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگوار دختر پیامبر(ص) و همسر ولایت بود. تشکیل حکومت اسلامی پیشگام بود.
این کارشناس خانواده گفت: زمانی که زنان به عنوان کالا و اشیا دیده می شدند; حضرت زهرا علیهاالسلام وارد عرصه سیاست شد و به زن هویت و شخصیت بخشید و جایگاه زنی را که فردی عاطفی و تأثیرگذار به تمام معناست بازگرداند.
گلمی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و حکومت امیرالمومنین(ع) بسیار فعال بود، اذعان داشت: به آنچه خداوند فرمود درست عمل کرد.

وی با اشاره به سخنان شهید مدرس مبنی بر اینکه سیاست ما با دین ما یکی است، گفت: سیاست و دین در هم تنیده است و هیچ مذهبی نمی تواند بگوید من کاری به سیاست ندارم.
این کارشناس خانواده با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در بعد اجتماعی نیز زنی برابر اسلام است، گفت: زمانی که زن در انزوا بود و شخصیت خود را کالا و شی می دانست، این بانوی بزرگوار در عرصه های اجتماعی حضور فعال داشت. رویدادها و روشنفکران
گلمی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) الگوی همه زنان دنیا در امر ازدواج و خانواده است، گفت: اگر زندگی و سیره فاطمه زهرا(س) را در زندگی خود اعمال کنیم آسیب های اجتماعی، طلاق را تحمل خواهیم کرد. و ما نخواهیم.
وی افزود: اگر در جامعه ای مشکلات اجتماعی مانند طلاق، یتیمان زیاد شده به این دلیل است که آموزه های دینی و الگوهایی مانند حضرت زهرا (س) را در زندگی خود فراموش کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید