امروز عدم حمایت ولایت ظلم به حضرت زهرا است/حضرت زهرا تنها الگوی حجاب نیست


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802419

همسر شهید مدافع حرم و کارشناس آموزش و پرورش گفت: حضرت زهرا اولین شهید استان بود و عدم حمایت ولایت ظلم به حضرت زهرا سلام الله علیها است. و نباید محدود به حجاب باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم رضایی همسر شهید مدافع حرم علی اکبر عربی در جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن و روز مادر در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها الگویی جامع و کامل برای همه زنان اعم از همسران، مادران و دختران شهداست.

همسر شهید مدافع حرم گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها با حفظ حجاب و عفاف کامل به فعالیت های سیاسی و اجتماعی نیز می پرداخت و در این راه همسر خود را همراهی می کرد حتی در زمانی که حضرت علی (ع) داشتند. حق حاکمیت. ) غصب شد. که راه ولایت است.

رضایی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها خودش شهید است، همسر شهید و مادر شهید است. در بین فرزندانمان تبلیغ کنیم.

همسر شهید مدافع حرم علی اکبر عربی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها اولین شهید راه ولایت است و این نشان می دهد که زنان در اسلام بسیار تاثیرگذار هستند و از سیاست منع شدند. و فعالیت های اجتماعی علاوه بر رسیدگی به امور خانه و خانواده و تربیت فرزندان خود، به فعالیت های اجتماعی و سیاسی نیز می پردازند و در تاریخ آمده است که به سوالات شرعی مراجعان نیز پاسخ می دهند.

وی ادامه داد: گاهی رسانه های ضد اسلامی و ضد انقلاب تصویری وحشتناک از اسلام ارائه می دهند که در آن زنان فقط در خانه حبس می شوند. فعالان فرهنگی از جمله مسئولین کشورمان تنها الگویی چون حضرت زهرا سلام الله علیها ارائه می کنند و ارائه شخصیت ایشان به مجامع جهانی می تواند ثابت کند که اسلام به زن شخصیت بزرگی بخشیده است.

رضایی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی بسیاری از شهدا و بزرگان تاریخ اسلام است و همسرم علاقه زیادی به حضرت زهرا سلام الله علیها داشت و در بسیاری از مسائل و در وصیت نامه ایشان را مورد خطاب قرار می داد. ، فاطمه و طهورا حفظ حجاب و الگو گرفتن از حضرت زهرا سلام الله علیها مستحب است.

همسر شهید مدافع حرم گفت: به جرات می توان گفت که برای ورود حضرت زهرا سلام الله علیها به جامعه اسلامی ما این امر آنطور که باید و شاید در حالی که باید ترویج نشده است. انجام داد. . امکان سرایت چنین شخصیتی در اسلام به مرزهای دیگر، اسلام نیز از این انتقادات مسئولان فرهنگی بهره می برد و این موضوع از این پس نیاز به بررسی بیشتر دارد.

رضایی گفت: در هیچ یک از ادیان الهی و غیر الهی چنین شخصی وجود ندارد. زهرا سلام الله علیها الگوی بسیاری از فعالیت های او به شمار می رود.

همسر شهید مدافع حرم گفت: در ارائه شخصیت حضرت زهرا علاوه بر بیان ظلمی که پس از رحلت پیامبر در حق ایشان شده است، باید به ابعاد علمی و اجتماعی ایشان نیز توجه کنیم. آنها می خواهند راه همسر و فرزندانشان را به دیگران و از جمله خانواده هایشان نشان دهند و از این رو الگو ندارند و نمی دانند چگونه عمل کنند، اما با مراجعه به کتاب های معتبری که در مورد شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها نوشته شده است. در آن می توانند راه درست را بیابند و همان راه را طی کنند.

وی افزود: ولایت مداری حضرت زهرا سلام الله علیها در تاریخ سابقه نداشته است. در اوایل تاریخ اسلام به حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (علیها السلام) منسوب است.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید