شریعتمداری: لایحه حمایت از عفاف و حجاب مجوز قانونی بی حجابی را صادر می کند / اوج برخورد با کشف حجاب در این لایحه جریمه 2 میلیون تومانی است / تنها راه عاقلانه برای جلوگیری از کشف حجاب برای پس گرفتن این لایحه

شریعتمداری: لایحه حمایت از عفاف و حجاب مجوز قانونی بی حجابی را صادر می کند / اوج برخورد با کشف حجاب در این لایحه جریمه 2 میلیون تومانی است / تنها راه عاقلانه برای جلوگیری از کشف حجاب برای پس گرفتن این لایحه

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت: ما نمی خواهیم و نیازی به بافتن «امور مشترک بقا» نداریم! از این نظر در ابتدا به نکته پایانی می رسیم و آن لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» است، برخلاف نامی که برای آن گذاشته شده، نه تنها حمایت از عفاف و حجاب است، بلکه در صورت تصویب، پرده را نیز به دنبال خواهد داشت

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «سیم خاردار مانع سیل نیست، لایحه عفاف را پس بگیرید!» نوشت:

دیروز 30 تیرماه سالروز شهادت 1700 نفر از عزیزان و غیور هموطنانمان بود که برای مخالفت با بی حجابی در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و به دستور رضاخان پهلوی قتل عام شدند. به همین دلیل این روز را «روز عفاف و حجاب» می نامند. بخوانش!

و پیشاپیش ذکر این نکته ضروری است که انتقاد از یک اقدام دولت، قوه قضائیه یا مجلس هرگز به مفهوم و مفهوم انتقاد از سران محترم قوا نیست، بلکه در هر نهاد و مرکزی بدون مستقیم بودن امکان خطا وجود دارد. مربوط به بالاترین مقام این نهاد است.مخصوصا اینکه روسای فعلی سه مرجع از بهترین و فداکارترین افراد شناخته شده کشورمان هستند. ‬

1- نمی خواهیم و نیازی به «خلاصه بقا» نداریم! از این منظر در ابتدا به نکته پایانی می رسیم که لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» برخلاف نامی که برای آن گذاشته شده، نه تنها حمایت از عفاف و حجاب است، بلکه در صورت تصویب، حجاب را نیز به دنبال خواهد داشت. این واقعیت تلخ را طی یک ماه گذشته در چندین یادداشت کهان با ارائه مستندات قانع کننده، دلایل روشن قانونی و شواهد غیر قابل انکار ارائه کرده ایم، اما متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نشده است! در حالی که روز دوشنبه هفته جاری آقایان رئیسی و ادجه ای روسای محترم قوه قضائیه و مجریه در اظهارات امیدوارکننده ای اعلام کردند که لایحه عفاف و حجاب را برای برخورد با حجاب معوق و از جمله تصویب نمی کنند. قوانین موجود برای مقابله با این پدیده عفاف سوز و زن ستیز. در این رابطه توجه به چند نکته ضروری به نظر می رسد.

2- اینکه اظهارات اخیر را امیدوارکننده می‌دانیم به این دلیل است که در قوانین موجود، بر اساس قاعده صریح اسلام عزیز، بی حجابی جرم محسوب می‌شود و در قانون به صراحت برخورد می‌شود. با این اوصاف اظهارات سران دو قوه در صورت اجرایی شدن می تواند نقطه شروعی برای مقابله با پدیده مفتضح کشف حجاب باشد که متاسفانه این روزها به حال خود رها شده است! از این نظر اگر به ابعاد دیگر این ماجرا که اشاره خواهیم کرد توجه کنیم، اظهارات برادران بزرگوار را می توان مایه دلگرمی دانست.

لازم به ذکر است که در بخشی از یادداشت کاهان با عنوان «بازی دو سر گمشده در لایحه عفاف» ضمن انتقاد از لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» بر لزوم اجرای قوانین موجود تاکید و اعلام کردیم. : «.. با این فرض که تهیه و تدوین قانون جدید حجاب ضروری است! سوال این است که چرا با تصویب نشدن قانون جدید، این پدیده ناپسند و زیان آور به حال خود رها شده و قوانین موجود مانع از عدم رعایت آن می شود؟ آیا این بی احتیاطی مصداق بارز قانون شکنی و «ترک عمل» نیست؟! واضح است که وجود دارد!

3- اما این سکه – همانطور که اشاره کردیم – روی دیگری هم دارد که اگر جدی گرفته نشود می تواند فاجعه بار باشد و آن متن لایحه معروف به «صیانت از عفاف و حجاب» است! که نه تنها نقش موثری در پیشگیری از پدیده حرام اسلامی و حرام سیاسی و نهضت خانواده براندازانه کشف حجاب ندارد، بلکه در صورت تصویب منجر به ترویج و گسترش حجاب می شود. بنابراین اگر قرار باشد قوانین موجود تا تصویب لایحه عفاف اجرا شود و بعد از آن لایحه عفاف و حجاب جایگزین قوانین موجود شود، نه تنها از عفاف و حجاب حمایت نشد، بلکه از گسترش حجاب «اجازه قانونی» هم حمایت نشد. ! همچنین منتشر شده است! چرا؟! بخوانش!

4- اگرچه لایحه عفاف و حجاب دارای جنبه های هشدار دهنده و خطرناک فراوانی است، اما با یک نگاه – هرچند گذرا – در ماده اول این لایحه که منشأ آن نیز هست، می توان عمق فاجعه ای را که در پی تصویب و اجرای آن خواهد بود، آشکار کرد. .

در ماده اول این لایحه آمده است؛ مأموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که از ضابطان قوه قضائیه محسوب می شوند، موظفند در وهله اول با متخلفان به هنجارهای اجتماعی در اماکن عمومی یا عمومی یا فضای مجازی از جمله رفع حجاب برخورد کنند. و از طریق مناسب و یا به کمک فناوری های روز و سیستم های هوشمند مانند ارسال پیامک اطلاع رسانی. در صورت عدم رعایت اخطار و ادامه تخلف و یا تکرار تخلف مرتکب به میزان یک ششم حداکثر مجازات نقدی درجه هشت و متعاقباً به میزان یک سوم حداکثر جریمه نقدی محکوم می شود. جریمه نقدی مجازات درجه هشت از سوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون به اختصار فرجه نامیده می شود از طرق فوق به جزای نقدی محکوم می شود. در صورت تکرار اقدام فوق برای مراتب بعدی، علاوه بر تعیین جزای نقدی معادل نصف جزای نقدی درجه هشت، متخلف به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم می شود. .

5- به عبارت دیگر; اگر پلیس جرم مشهود و منع شرعی و سیاسی افشای حجاب را رعایت می کند، حق برخورد و جلوگیری از آن را ندارد! خوب، او باید چه کار کند؟ اگر خانمی کشف حجاب کند در اولین قدم پیامک دریافت می کند! چطور؟! آیا با صورت تشخیص داده می شود؟ یا می خواهند خود را معرفی کنند؟! چگونه می توان از صحت آن در مقدمه مطمئن شد؟ از نظر نقشه ملی؟! در این صورت دیگر چرا به پیامک نیاز دارید؟! و… در مرحله دوم و سوم پیامک یادآوری دریافت می کند! و در مرحله چهارم با قوه قضائیه آشنا می شود. مکانیسم چیست و این چهار مرحله چگونه انجام می شود؟! این لایحه توضیح روشنی برای این موضوع ندارد.

6- حالا به میزان جریمه های تعیین شده برای کسانی که به پیامک های پلیس توجه نکرده اند نگاه کنید.
ج: مجازات کشف حجاب‌هایی که به اولین پیامک پلیس توجه نکرده‌اند یک ششم جریمه نقدی درجه هشت است. این یعنی 166 هزار تومان!

د: در این مرحله افشای حجاب به دستگاه قضایی ارائه می شود! خوب فکر می کنید در آن شرایط چه اتفاقی می افتد؟! تقریبا هیچی! بر اساس مطلب مذکور، در این شرایط که اوج ماجرا پس از چند بار بی توجهی به پیامک هاست، کشف حجاب تا 2 میلیون تومان جریمه می شود!

7- در یکی از یادداشت های کیهان در این باره نوشتیم: «از نویسندگان محترم لایحه سوال است که آیا فکر می کنند این جرایم مالی می تواند مانع گشایش حجاب شود؟! و از کسانی که کشف حجاب را به عنوان مأموریت انجام می دهند؟! و این مبالغ و حتی صدها و هزاران بار در اختیار دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی دشمن قرار می دهد که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این کشور استفاده می کنند. مرز و منطقه کمترین مشکل ؟! یکی از بالاترین رتبه های بازداشتی اعتراف کرد که به ازای هر ساعت برهنه شدن در خیابان ها و اماکن عمومی 3 دلار دستمزد می گرفت! و توضیح داد که درآمد ماهیانه اش بالای 50 میلیون تومان است! با پرداخت جریمه چند صد هزار تومانی و در نهایت دو میلیون تومانی برای امثال آنها که فقط کارگزار اجیر هستند چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟!

8- در لایحه توضیحی داده نشده است که آیا در فاصله ارسال چهار پیامک (که فاصله زمانی آن مشخص نشده است) از ادامه افشای حجاب منع می شود یا خیر؟! از متن لایحه مشخص می شود که افراد باحجاب با پرداخت مبالغ تعیین شده می توانند تا پایان چهار مرحله به بی حجابی ادامه دهند! و در پایان مرحله چهارم با پرداخت حداکثر 2 میلیون تومان (جریمه کلاس 7) می توانند بدون هیچ مانعی بدون حجاب به سفر خود ادامه دهند! یعنی می توانند پول بدهند و برهنه باشند؟!

9- با توجه به آنچه گذشت، اگر لایحه عفاف و حجاب آنطور که هست به تصویب برسد، نقش آن در جلوگیری از حجاب مانند تلاش برای جلوگیری از خسارت سیل با کشیدن سیم خاردار است! بنابراین به جرات می توان گفت که تنها راه عاقلانه و موثر برای جلوگیری از پدیده بدحجابی و نجات فریب خوردگان از فریب دشمن، پس گرفتن لایحه موسوم به «صیانت از عفاف و حجاب» است.

10- همچنین لازم به ذکر است که وقتی انتقاد سازنده نسبت به لایحه عفاف مطرح می شود، برخی از روی ناآگاهی و برخی دیگر از روی بد اندیشی اصرار دارند که منتقدان را پسندیده و به زندان بیاندازند و آنها را به برخورد تند متهم کنند. همچنین از شواهد میدانی برجسته می‌شود، «بسیاری از کشف‌کنندگان حجاب به این نکته توجه نمی‌کنند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است – جاسوسان دشمن، سازمان‌های جاسوسی دشمن دنبال این پرونده هستند – اگر می‌دانستند، نمی‌کنند.» بنابراین، این رفتار از یک سو رفتار رکیک و رقت‌آمیز با عوامل پشت صحنه که تعدادشان کم است و از سوی دیگر رستگاری است. کسانی که از واقعیت خبر ندارند و نمی دانند کشف حجاب امروز، جدا از حرام بودن شرع، جزئی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران و ایرانی است (از نظر سیاسی حرام است). بدیهی است که این گروه ها هرگز آرزو نمی کنند که به قول حضرت آقا در زمره دشمنان کشور و مردم خود قرار گیرند، اگر بدانند این کار را نمی کنند… این قسمت از ماجرا را یک وقت دیگر مطرح می کنیم. به خواست خدا

دیدگاهتان را بنویسید