تصرف نفتکش های یونانی برای ایران عاقلانه و عاقلانه بود


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842240

غفاری با اشاره به اینکه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی از یونان و توقیف دو نفتکش یونانی بهترین، عاقلانه ترین و ارزان ترین کار را انجام داد، خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر اینکه بسیار بازدارنده است. پاسخ “، E.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن غفاری فر، کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی از مردم از اقدام منطقی ایران برای توقیف نفتکش های یونانی در واکنش به توقیف غیرقانونی نفتکش های ایرانی از یونان و تحویل آنها به آمریکا انتقاد کردند. آنها در کمتر از 25 سال دوران روحانی را با جوانان درک کرده اند، زیرا افرادی که سنشان از این سن بیشتر است، اگر همسو با ایران باشند، از جنبش سپاه حمایت می کنند. اگر به نفع ایران نیست، هرچه به آنها بگوییم باز هم سوء تفاهم می شود، برایشان مهم نیست که غارت شود و خاک ایران هم اشغال شود، اعتقادی به دفاع ندارند و از دیپلماسی صحبت می کنند.

وی ادامه داد: ایران تصرف هیچ کشتی و نفتکشی را آغاز نکرده است. وقتی دشمن خاک ایران را اشغال می کند، دفاع حرکت درستی است، زیرا هر کشتی، هواپیما و ماشینی که پرچم یک کشور را داشته باشد، در همه جای دنیا هست به جز سرزمین مالک، این پرچم است، وقتی دشمن باشد. به خاک ما حمله می کند، ما نمی توانیم منفعلانه عمل کنیم و به دنبال راه دیپلماسی باشیم.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: کشتی های ایرانی با محموله نفتی بدون هیچ تجدیدنظر و حکمی توقیف و نفت به غنیمت گرفته شد. دیپلماسی دیگر معنا ندارد. اگر در این شرایط به دنبال دیپلماسی باشیم، دشمن شجاع تر می شود و کشتی های بیشتری از ما اسیر می شود، کند جرات دارد هواپیماهای ایرانی را بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر فردا خانواده ای در کشتی و هواپیمای ایرانی ربوده شود کسانی که دم از دیپلماسی می زنند به یقه جمهوری اسلامی ایران می چسبند که باید حمله کنند و این افراد را آزاد کنند.

وی گفت: اینها کسانی هستند که نمی دانند در آبادان چه می گذرد، نمی دانند چه کسی ظلم کرده و به چه کسی ظلم کرده است، نمی دانند دولت فعلی چه می کند و فقط به دلیل دشمنی با امام زمان(عج) است. عصر (عج) به سرود که شور ملی و مذهبی دارد حمله می کنند و آن را شادی می دانند.

غفاری فر تاکید کرد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی از یونان و توقیف دو نفتکش یونانی بهترین، عاقلانه ترین و ارزان ترین کار را انجام داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در کنار واکنش به حرکت غیرقانونی یونان، اقدام ایران یک بازدارنده قوی بود و هشدار داد که 17 کشتی یونانی دیگر در منطقه هستند.

غفاری فر گفت: کار عاقلانه دیگری که ایران انجام داده این است که مانع از منافع همسایه ایران یعنی عراق نشود و بعد از اینکه کشتی یونانی محموله خود را از عراق گرفت و رفت و دیگر مسئولیتی در قبال عراق ندارد، ایران کشتی را توقیف کرد. منافع عراق تهدید نمی شود.

این کارشناس سیاسی گفت: پاسخ ایران منطقی بود، دشمن نفت ایران را گرفت، ایران هم در ازای نفت، دشمن را تصاحب کرد، کار یونان به قدری احمقانه بود که حتی انگلیس و یونان هم پیام دادند که چه اشتباهی وجود دارد، زیرا انگلیس قبلا این کار را انجام داده و پول داده است. بهای آن را می دهد و اکنون می داند که چنین دزدی هایی علیه ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

وی گفت: این اقدام ایران صد در صد مسئولیت‌پذیر خواهد بود و نه تنها منافع ایران را آزاد می‌کند، بلکه بازدارنده نیز خواهد بود و به جای اینکه فردا با جنگ و درگیری و سلاح‌های تسلیحاتی ما را مجبور به گرفتن حق ایران کند. خشونت دوباره دشمن را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید